התייקרויות במותגים הפרטיים של הרשתות: מבדיקת נתוני סטורנקסט עולה שחלק מהמוצרים שנמכרים תחת שמות המותג של הרשתות התייקרו. שופרסל מהווה את רוב המכר של המותג הפרטי (שקיים בין היתר גם ברמי לוי) והיא הכריזה לאחרונה שתילחם בעליות מחירים - רק שאצלה בבית חלו התייקרויות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי סטורנקס שבודקת את נתוני הקופות ברשתות, נמצא כי בהשוואה של חצי שנה 2021 מול חצי שנה 2022, אבקות כביסה באריזות שמשקלן מעל 6 ק"ג של המותגים הפרטיים התייקרו ב-27%; קמח של המותג הפרטי התייקר ב-9%, מותגי הטונה של המותג הפרטי התייקרו ב-8.5%, עוגיות שוקולד ציפס ב-4%, ופלים התייקרו ב-5.6% ועוגיות סנדוויץ' ב-13%.
4 צפייה בגלריה
שופרסל
שופרסל
שופרסל
(צילום: עמית שעל)
לפי נתוני סטורנקסט, קמח של המותג הפרטי התייקר מ-0.0038 שקלים ל-100 גרם ל-0.0041 שקלים לגרם.
בדקנו בכמה התייקרה אריזה באתר השוואות המחירים פרייסז: 1 ק"ג קמח לבן של שופרסל נמכר במהלך 2021 ועד מרץ 2022 ב-4.97 שקלים בשופרסל דיל אקסטרה. כעת הוא נמכר ב-6.90 שקלים ברשת. התייקרות לכאורה של 39%. גם אצל רמי לוי התייקר הקמח בכ-34%.
בשופרסל אקספרס קמח נמכר ב-6.90 שקלים מ-2020 עד מרץ וכעת הוא נמכר ב-7.90 שקלים, התייקרות של 14%.
מחירי 1 ק"ג קמח מלא מנופה של שופרסל עלו ל-8.90 שקלים בכל רשתות המותג, מ-8.50 שקלים בסניפי שופרסל דיל, אקסטרה ואונליין - התייקרות של 4.7%.
4 צפייה בגלריה
נלחמת בעליות המחירים? שופרסל ייקרה מוצרים של המותג הפרטי
נלחמת בעליות המחירים? שופרסל ייקרה מוצרים של המותג הפרטי
נלחמת בעליות המחירים? שופרסל ייקרה מוצרים של המותג הפרטי
(צילום: פרייסז)
ק"ג ופלים שוקולד שופרסל נמכרו במשך שנים ב-16.50 שקל ברשתות העירוניות שופרסל שלי ואקספרס. הם התייקרו ל-17.90 שקל וכעת נמכרים ב-18.90 שקל - עליית מחיר של 5.6%.
ברשתות המוזלות של שופרסל המחיר לאריזה הזאת נע בין 10 שקלים במבצע ל-15.50 שקל. הוא עלה לאחרונה ל-16.90 שקל ובמבצע - 12 שקל, התייקרות של 9% ובמבצע 20%. לעומת זאת, נראה שוופלים קוביות במילוי קרם אגוזים לא התייקרו בשופרסל.
מחיר גרם טונה עלה לפי סטורנקסט מ-0.031 ל-0.041 שקלים. מבדיקה באתר פרייסז של רביעיית טונה בשמן סויה 160 גרם ליחידה של שופרסל, לא מצאנו התייקרות ברשתות העירוניות, אבל ברשתות הזולות המחיר עלה מ-15.90 שקל ל-17.90 שקל לאחרונה - התייקרות של 12.5%. כך גם בשמן קנולה ובטונה במי מלח. יחד עם זאת, זה עדיין מחיר נמוך לרביעיית טונה.
מותג אבקת כביסה סופרב 7 ק"ג של שופרסל התייקר ברשתות שופרסל הזולות ב-20%, מ-34.90 שקל ל-41.90 שקל. ברשת שופרסל שלי המחיר עלה מ-44.1 שקל ל-46.90 שקל, אם כי כעת נמכר במבצע - 41.90 שקל.
מחיר אריזת 500 גרם עוגיות שוקולד צ'יפס של גידרון עלה לאחרונה ב-29% בשופרסל דיל מ-10 שקלים ל-12.90 שקל. בעבר נמכרו ב-11-7.50 שקל, כלומר - התייקרות של מינימום 17%. בשאר רשות שופרסל הן נמכרו ב-14.90 שקל ובמבצע ב-11.90 שקל. כיום ב-16.90 שקל - התייקרות של 13.4%.
עוגיות סנדוויץ וניל שופרסל באריזת 150 גרם נמכרו ב-4.60 שקלים ברשתות העירוניות וכעת ב-4.90 שקלים. התייקרות של 6.5%. בשופרסל דיל חפיסה נמכרה ב-3 שקלים עד 4.20 שקלים. המחיר הגבוה מבין שני אלה נשאר על כנו.
4 צפייה בגלריה
נלחמת בעליות המחירים? שופרסל ייקרה מוצרים של המותג הפרטי
נלחמת בעליות המחירים? שופרסל ייקרה מוצרים של המותג הפרטי
חומוס אבו גוש 250 גרם התייקר בשופרסל שלי ואקספרס ב-30%
(צילום: פרייסז)
גם עוגיות כתר תות 500 גרם התייקרו ב-13.4% מ-14.9-11.9 שקלים ל-16.90 שקל ברשתות העירוניות. ברשתות הזולות הן נמכרות ב-12.90 שקל.
שמנו לב שגם חומוס אבו גוש 250 גרם של שופרסל התייקר בשופרסל שלי ואקספרס ב-30% מ-9.90 שקלים ל-12.90 שקלים. ברשתות המוזלות של שופרסל מחירו של המוצר נותר 8.90 שקלים.
בתוך כך, היום (א') נחקר יו"ר שופרסל, איציק אברכהן, ברשות התחרות בחשד לתיאום מחירים, במסגרת חקירה שנמשכת כמעט שנה.
4 צפייה בגלריה
איציק אברכהן
איציק אברכהן
נחקר ברשות התחרות במסגרת פרשת תיאום המחירים. יו"ר שופרסל, איציק אברכהן
(צילום: אביגיל עוזי)
לפי שופרסל: "נתוני סטורנקסט אינם כוללים רק את המותג הפרטי שופרסל ולכן מדובר במצג שווא של נתונים שאינם משקפים שינוי במחיר בלבד, אלא שינוי בתמהיל המבצעים המשתנה מעת לעת במגוון המוצרים".
יחד עם זאת החברה מודה שהעלתה מחירים. משופרסל נמסר בתגובה: "במהלך השנה האחרונה בוצעו עדכוני מחירים לחלק מספקי המותג הפרטי, בהתאם לעליות בחומרי הגלם וחומרי האריזה, לצד הורדות מחירים ככל שניתן, וזאת על מנת לעודד ולהעצים יצרנים קטנים ובינוניים מקומיים ישראלים״.