בית המשפט המחוזי מרכז אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברת הוט. זאת, לאחר הליך משפטי שארך תשע שנים. במסגרת הסדר הפשרה התחייבה הוט להעניק פיצוי והטבות לציבור בהיקף שנאמד ע"י בודק בסכום של בין 70 מיליון ל-153 מיליון שקל (במידה שכל הצרכנים יבקשו לקבל הטבה של שדרוג ציוד קצה ולא זיכוי כספי, ההטבה עשויה להגיע לכ-153 מיליון שקל).
במוקד התביעה הייצוגית שהוגשה בשנת 2014 עמדו שלוש טענות עיקריות: האחת נוגעת לזמן המתנה ממושך לקבלת מענה אנושי במוקדי השירות הטלפוני של הוט, השנייה נוגעת ליישום לקוי של שירותי שיחה חוזרת שהיה על הוט לספק ללקוחותיה, השלישית הינה כי הוט הפעילה את המוקד הטלפוני במשך פחות שעות ביממה מאשר חייב אותה רישיונה. התובעים טענו כי התנהלות זו גרמה נזקים ללקוחות וכן הביאה להתעשרות של הוט על חשבון הפרת זכויות הלקוחות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
(צילום: תומי הרפז)
בשנת 2017, לאחר דיון של שלוש שנים, ניתנה על ידי בית המשפט החלטה המאשרת את התביעה כייצוגית. לאחר מכן נוהלה התביעה הייצוגית במשך כשש שנים נוספות, במהלכן גם התנהל הליך גישור בין הצדדים בפני המגשרים, ד"ר עמוס גבריאלי וורד אלקבץ. בתום הליך הגישור הממושך נכרת הסכם פשרה במסגרתו הוסכם כי הוט תעניק ללקוחותיה פיצוי כספי והטבות, בהיקף, שכאמור נאמד ע"י הבודק שמונה, בסכום של בין 70 מיליון ל-153 מיליון ש"ח.
במסגרת ביצוע הסכם הפשרה, התחייבה הוט להעניק ללקוחותיה סכום של 55 מיליון שקל, שיינתנו על פי בחירת הלקוח, או באמצעות זיכוי כספי ללקוחות בחשבונית החודשית (עד סכום מקסימלי של זיכוי כספי מצטבר לכלל הלקוחות בסך של 55 מיליון שקל), או באמצעות שדרוג ציוד קצה. בנוסף, תוענקנה במסגרת הסדר הפשרה הטבות ללקוחות הוט בשווי של 15 מיליון שקל נוספים. תקופת ההסדר במהלכה יוענקו על ידי הוט הפיצוי וההטבות תיפרש על פני שלוש שנים. הוט טענה והראתה במהלך ההליך כי בשנים האחרונות היא קידמה מהפכה בשירות, שכללה השקת מוקד דיגיטלי, שיפור משמעותי בזמני המענה ובשביעות רצון הלקוחות.
בשבוע שעבר ניתן על ידי שופטת בית המשפט המחוזי מרכז יעל מושקוביץ פסק דין המאשר את הסדר הפשרה, וכעת צפוי לעבור ההסדר אל שלב הוצאתו אל הפועל. באי כוח התובעים מהווים שלושה משרדים ויקבלו סכום שכר טרחה של 11.7 מיליון שקל. כמו כן, הוט תשלם לשלושת התובעים תשלום תגמול על סך 2.3 מיליון שקל. את התובעים המייצגים ייצגו עורכי הדין מיכאל בך, רון לדרמן, אבי רוקח, ורענן בשן. את הוט ייצגו עורכות הדין אורית מלכא ולירון קופרשטיין-לביא, ממשרד פישר ושות'.
מ-HOT נמסר בתגובה: "HOT מברכת על הסכם הפשרה ‏שהושג בהליך גישור בהמלצת בית המשפט, במסגרתו יוכלו הלקוחות ליהנות מסל של הטבות. חשוב לציין כי מדובר בתביעה ייצוגית ישנה שהוגשה נגד החברה לפני כעשר שנים ‏ואשר רלוונטית לאירועים שהתרחשו מאז 2008. בשנים האחרונות HOT קידמה מהפכה גדולה בשירות, שכללה השקת מוקד דיגיטלי ועוד שלל שיפורים. מאז מציגה HOT שיפור עקבי בכל מדדי השירות, כולל זמני ההמתנה במוקדי השירות, שכיום הם מהמובילים בשוק, עליה של עשרות אחוזים בשביעות רצון הלקוחות, שהובילה לצמיחה בלקוחות ומעבר של עשרות אלפי לקוחות לטכנולוגיית הסיבים המתקדמת".