בעקבות הסדר פשרה שאושר על ידי בית המשפט המחוזי מרכז במסגרת תובענה ייצוגית, מנויים זכאים של HOT יזכו ממנה להטבות בסך כולל של כ-10 מיליון שקל. כמו כן, HOT הסכימה לתרום לגופים ולמוסדות ציבורים שירותים ומוצרים המשווקים על ידה בהיקף של שני מיליון שקל. השופט יחזקאל קינר אישר את הסדר הפשרה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
אישור בית המשפט את הסדר הפשרה ניתן במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2019 כנגד החברה. זאת, בטענה כי HOT הפרה כביכול במסגרת עסקאות שנכרתו בינה לבין מנויים את הוראות הדין, בכך שלא הודיעה למנויים במסגרת עסקאות לתקופה קצובה כי דמי המנוי החודשיים שלהם עתידים לעלות, לכאורה, בתום התקופה הקצובה והמוסכמת שבמהלכה ניתן להם מחיר מוזל.
1 צפייה בגלריה
דוכן מכירות של HOT
דוכן מכירות של HOT
דוכן מכירות של HOT
(צילום: תומי הרפז)
מנגד, HOT דוחה ודחתה מכל וכל את כל טענות המבקשים וטוענת כי פעלה כדין, וכן כי היא הודיעה למנויה על אודות סיום תקופת ההטבה על פי דין ולא גרמה נזק.
יחד עם זאת, על פי הודעת הסדר הפשרה שאושר צוין כי HOT הסכימה, "למען הסדר הטוב ומתוך רצון טוב וכמחווה שירותית ללקוחותיה", ליטול על עצמה התחייבויות על פי הסכם הפשרה שאושר.
קבוצת התובעים שעלייה יחול הסכם הפשרה כוללת את לקוחות HOT אשר דמי המנוי החודשיים שלהם עלו, לאחר תקופה מוסכמת מראש בה שילמו דמי מנוי מופחתים, וזאת במהלך התקופה החל מה-12 ביוני 2012 ועד ל-1 במרץ 2020, וזאת מבלי שהחברה יידעה אותם קודם לכן על סיום תקופת המחיר המוזל.
על פי הסדר הפשרה, כל אחד מחברי הקבוצה הזכאים, שנמנה עם מנויי HOT במועד מתן הפיצוי, יהיה זכאי לפיצוי בדמות סכום "קרדיט" שיקלי, אשר יוכל לממש בתקופה קצובה בחנויות התוכן המקוונות של HOT.
כך למשל, הלקוחות יוכלו להשתמש בקרדיט על מנות לרכוש מנוי ב-HOT VOD עד למיצוי סכום הקרדיט. יש לציין כי טרם חושב הסכום המדויק לו יהיה זכאי מנוי השייך לקבוצה המיוצגת. מנוי זכאי יקבל הודעה על כך במסרון (SMS), בהודעת דואר אלקטרוני או ב"מעטפית" על גבי מסך הטלוויזיה של חבר הקבוצה, ובהם הודעה על זכאותו לפיצוי בהתאם להסכם הפשרה. המבקשים יוצגו על ידי עו"ד אוהד רוזן ממשרד עו"ד קלעי, רוזן ושות'.
התובעים, מורן גנסין ועו"ד עמית גנסין, ובא כוחם עו"ד אוהד רוזן, מסרו: "הסדר הפשרה שאושר על ידי בית המשפט מעניק ללקוחות הוט שורת שירותים שימושיים, עליהם הם מנויים ומשלמים ממילא בשגרה, ללא כל תשלום , וכן משיא תרומה בהיקף משמעותי למגזרים הנזקקים לכך. מדובר בהסדר שמיטיב ביותר עם חברי הקבוצה".
מ-HOT נמסר בתגובה: "HOT נוהגת בשקיפות ומעדכנת את הלקוחות בכל האמצעים הנדרשים על סיום המבצע. במסגרת הליך משפטי הגיעה החברה להסכם פשרה לפנים משורת הדין, במסגרתו יוענקו הטבות ללקוחות החברה. יישום ההסכם יחל בתוך מספר חודשים וכל הלקוחות הזכאים להטבות יקבלו הודעה אישית במסרון".