השקל ממשיך להתחזק היום (ה') מול הדולר והאירו, ומשלים התחזקות של כ-1.5% מאז ההודעה על העלאת הריבית בישראל בחצי אחוז שנכנסה הבוקר לתוקף.
שערו היציג של הדולר נקבע על 3.491 שקלים - ירידה של 0.63%. האירו נקבע על 3.5582 שקלים, ירידה של - 0.65%. בשוק המט"ח יש בימים האחרונים היצעים גדולים של מטבע זר, שנכנס לארץ בין השאר בשל הפקת הגז. יצוין שבנק ישראל חדל לפני חודשיים להתערב במסחר והשוק מתנהל בחופשיות מוחלטת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
הריבית על הלוואות עלתה הבוקר בבנקים אחרי שבנק ישראל הודיע ביום שני השבוע על העלאת הריבית הבסיסית לשיעור של 1.25%, ובהתאם לכך עלתה ריבית הפריים ל-2.75%. רק לפני פחות משלושה חודשים הייתה עדיין הריבית הבסיסית בישראל 0.1% וריבית הפריים 1.6%.
ההערכות בבנקים ובבתי ההשקעות הן, על סמך הודעת הנגיד פרופ' אמיר ירון, שגם בחודש הבא תבוצע העלאת ריבית של רבע או חצי אחוז. על פי תחזית בנק ישראל הריבית הבסיסית תהיה ברבעון השני בשנה הקרובה 2.75% וריבית הפריים כבר תגיע ל-4.25%, שהם 2.65% יותר מאשר ברבעון השני השנה.
במקביל, האירו שנחלש לשפל של כ-20 שנה מול הדולר בימים האחרונים, מתחזק מעט הבוקר ונסחר סביב 1.02 דולר. בשנת 2010 היה הפער בין הדולר לאירו 40%, ומאז הצטמצם הפער בהדרגה וכעת אין מוציאים מכלל אפשרות שעקב התחזקות הדולר והמלחמה בטבורה של אירופה אירו אחד יהיה שווה דולר אחד.
ברקע לנפילת האירו: הזינוק במחירי האנרגיה ביבשת ממשיך בצל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה וגרמניה רשמה בחודש מאי גירעון מסחר בפעם הראשונה מזה למעלה מ-30 שנה. במקביל, החשש ממיתון באירופה עולה ומאיים על מהלך העלאות הריבית שמתכנן הבנק המרכזי האירופי בניסיון להתמודד עם האינפלציה.
פורסם לראשונה: 09:32, 07.07.22