בשטראוס ממלאים את השורות: במקומו של מנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור, שהודיע על פרישה בשבוע שעבר, היום (ראשון) הודיעה החברה כי רענן קובלסקי ימונה לתפקיד ולחבר ההנהלה.
בניגוד למינוי של שי באב"ד, שמונה לאחרונה למנכ"ל קבוצת שטראוס והובא מבחוץ לאחר שלא גדל בארגון - הפעם המינוי לתפקיד מנכ"ל שטראוס ישראל מתבצע מקרב אנשי שטראוס הוותיקים, בהתאם למסורת ארוכת השנים של משפחת שטראוס, כדי למנוע זעזועים נוספים בקבוצה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
רענן קובלסקי
רענן קובלסקי
רענן קובלסקי
(צילום: סיון פרג')
קובלסקי מכהן בחברה 25 שנים. הוא שימש בארבע השנים האחרונות כמנכ"ל מחלבות שטראוס ולפני כן כסמנכ"ל המכירות של שטראוס ישראל. בתפקידו החדש כמנכ"ל שטראוס ישראל יהיה אחראי על הפעילות של היחידות העסקיות, חטיבת המכירות והשיווק בישראל.
בנוסף, בהתאם לשינויים הארגונים המתבצעים כעת בחברה, וכחלק מהפקת הלקחים מפרשת הסלמונלה, מונה רונן זוהר, המשנה למנכ"ל הקבוצה, למנהל התפעול הראשי של שטראוס והוא יהיה אחראי על כלל התפעול, שרשרת האספקה בישראל, איכות, ובטיחות המזון. משמעות המינוי של זוהר היא שמעתה האחריות לתחום התפעול תרוכז בידי מנהל אחד, הכפוף ישירות למנכ"ל הקבוצה, וזאת במקום השיטה שהיתה נהוגה עד כה - שלכל חטיבה היה מנהל תפעול ואיכות מזון משלה, ללא גורם אחד אחראי מלמעלה.
בשטראוס ממאמינים כי ריכוז הסמכויות בידי מנהל בכיר בדרגת משנה למנכ"ל הקבוצה תגביר את הפיקוח על התנהלותם התפעולית של המפעלים, בתקווה שיימנע אירוע נוסף דמוי הסלמונלה. קובלסקי יכנס לתפקידו ב-23 במרץ.
2 צפייה בגלריה
רונן זהר
רונן זהר
רונן זהר
(צילום: טל שחר)
יפתח עצמון ימונה למנכ"ל המחלבות במקומו של קובלסקי. בנוסף, ימונה ערן ירקוני מחטיבת המכירות בשטראוס לסמנכ"ל המכירות בישראל, במקומו של אלון שרף, שימונה לסמנכ"ל שרשרת האספקה מתחת לזוהר.

בשאר התפקידים לא יחול שינוי: טל בן פורת תמשיך לנהל את חטיבת הממתקים, אריאלה וייס את פעילות המלוחים ואבי לאופר את פעילות הקפה בישראל.
החברה תודיע בהקדם על מינוי מנכ"ל או מנכ"לית לחטיבת האוכל, הסלטים הירקות וכו', במקומו של עצמון. מינויים נוספים בחטיבת התפעול: שגיא בן רימון יתמנה לסמנכ"ל תפעול ויורם סדן ימשיך בתפקידו כסמנכ"ל מערכות מידע ודיגיטל של הקבוצה. בנוסף ימנה זוהר בשבועות הקרובים מוביל לתחום איכות ובטיחות מזון בקבוצה.
שי באב"ד, מנכ"ל קבוצת שטראוס, אמר: "אנו מבצעים סבב מינויים שהינו שלב נוסף בתוכנית ליישום אסטרטגית הצמיחה של שטראוס במסגרתה נחזק את המיקוד בצרכן, בשוק ובקמעונאות המשתנים ולצידם נשקיע בחיזוק מצוינות בעולמות התפעול, הטכנולוגיה ושרשרת האספקה".