חברת הגיימינג הישראלית פלייטיקה תפטר מאות מעובדיה. ברקע למהלך: הודעתה הדרמטית של קרן ההשקעות JOFFRE, שביוני האחרון הודיעה על כוונתה לרכוש 25.7% ממניות פלייטיקה, על ביטול העסקה.
לפי ההערכות, תודיע פלייטיקה בשבוע הבא על סבב פיטורים נרחב שני במספר שיכלול 12%-15% מהעובדים, שמספרם הכולל עומד על 4,100. בסך הכל עשוי מספר המפוטרים להגיע ל-500, 180 מהם בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
משרדי פלייטיקה, הרצליה
משרדי פלייטיקה, הרצליה
משרדי פלייטיקה, הרצליה
(צילום: shutterstock)
מדובר כאמור סבב הפיטורים השני של החברה. בסבב הראשון שנערך במאי פיטרה החברה 250 עובדים. הסבב הקודם השפיע בעיקר על ארה"ב, ואולם כעת הוא מגיע גם למרכז החברה בישראל.
ביוני חתמה פלייטיקה, שהוקמה בישראל ונשלטת היום על ידי קרן סינית, על הסכם לא סופי למכירתה לקרן ההשקעות JOFFRE, לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר. הרוכשת היא גם בעלת שורשים סיניים, אף שהיא מגדירה את עצמה כקרן בינלאומית להשקעות בטכנולוגיה. את הקרן מוביל ג'יימס לו, בעבר בכיר בענקית האינטרנט הסינית באידו שכיום משמש כיו"ר של גרינדר, אפליקציית הדייטינג לקהילה הלהט"בית.
מפלייטיקה נמסר: "כחברה מובילה בתעשייה וכמעסיקה של 4,100 עובדים ברחבי העולם, פלייטיקה לוקחת ברצינות את המחויבות שלה להיות מוכנה לכמה תרחישים עסקיים. פלייטיקה לא הוציאה הכרזה בנוגע למבנה הארגוני שלה".