עוד ענקית טכנולוגיה בדרך לפיטורים משמעותיים: סיסקו הכריזה על תוכנית ארגון מחדש, שתגרום ככל הנראה לפיטוריהם של 4,000 עובדים, מתוך 80 אלף שיש לחברה ברחבי העולם. במסגרת התוכנית, סיסקו תפצה את המפוטרים ב-600 מיליון דולר. סיסקו ישראל: "לא מתוכננים פיטורים בארץ. התוצאות של חברת הבת בארץ טובות".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
סיסקו אף הודיעה כי תצמצם כמה שתוכל את שטחי המשרד שלה, מכיוון שאנשים עבור לעבוד מהבית או במודל היברידי. המנכ"ל צ'אק רובינס עידכן כי ידבר עם העובדים על התוכנית החדשה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: Gettyimages)
ההכרזה נמסרה במסגרת תחזית ההכנסות והרווח של החברה לאורך כל השנה. בסיסקו מעריכים כי ההכנסות והרווחים יהיו מעל המצופה על רקע הפחתת מכשולי שרשרת האספקה. הצפי הוא לצמיחה שנתית בהכנסות של 4.5% עד 6.5%, ורווחים מותאמים של בין 3.151 דולרים ל-3.58 דולרים למניה. לפני ההכרזה אתמול (רביעי), חזתה החברה צמיחה בהכנסות של 4% עד 6%, ורווחים של 3.49 דולרים עד 3.56 דולרים.
סיסקו מסרה כי תוכנית הארגון מחדש תחל ברבעון השני של שנת 2023, וניסתה להרגיע את העובדים: "זה לא קשור לצמצום כוח אדם, למעשה יהיה לנו בערך אותו מספר עובדים בסוף שנת הכספים כפי שהיו לנו בתחילתה".
הכנסות סיסקו ברבעון הראשון של שנת 2022 עמדו על 13.63 מיליארד דולר, מעל הערכות האנליסטים (13.31 מיליארד דולר). פיחות הבעיות בשרשרת האספקה וההשקעות האחרונה שביצעה החברה, בין השאר בתחום הענן, לצד העלאות מחירים ממוקדות, סייעו לה לשפר את מצבה ולהמשיך למשוך לקוחות למרות המצב הכלכלי בעולם.
הארגון מחדש בסיסקו מגיע בזמן שרוב חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, לרבות אמזון ומטא, ביצעו קיצוץ עמוק בכוח אדם שלהן על מנת לצלוח את המיתון הפוטנציאלי. על פי הדיווחים, אמזון תפטר כ-10,000 עובדים, מטא כבר הכריזה על פיטורי 11 אלף עובדים ברחבי העולם, אילון מאסק - הבעלים החדש של טוויטר - החל בפיטורי כמחצית העובדים בחברה, מיקרוסופט החלה גם היא בפיטורי כ-1,000 עובדים בחודש שעבר ולפניה ענקית טכנולוגיה נוספת, אינטל, הודיעה גם היא על פיטורי אלפי עובדים.