שנה לאחר שיצרנית הרהיטים מטורקיה דוטאש (DOGTAS) נכנסה לראשונה לישראל באמצעות זכיינים עולים חדשים מטורקיה, הסניף בראשון-לציון נסגר.
הסניף, שהשתרע על שטח של 1,000 מ"ר בשתי קומות וכלל מגוון גדול של רהיטים לבית, נסגר לאחר השקעה של מיליונים בשל חוסר כדאיות כלכלית. באתר החברה נכתב בשבוע שעבר כי כל ההזמנות שכבר בוצעו יסופקו ללקוחות. השבוע האתר כבר סגור.
1 צפייה בגלריה
דוטאש
דוטאש
דוטאש
(צילום: שי מודיאנו)
את הזיכיון בישראל קיבלו ארבעה, כולם עולים חדשים מטורקיה: רונה פאלה, שלמה מודיאנו, חיים בלאנסה ואפרים אוזסראדס. הם היו בקשרים עם דוטאש לפני שעלו לארץ. מדובר ביצרנית רהיטים בינלאומית עם 800 נקודות מכירה מחוץ לטורקיה וסניפים בלונדון, פריז וניו-יורק שמחזור מכירותיה הוא למעלה מ-200 מיליון דולר בשנה. הרהיטים הם בסגנון מודרני ומיוצרים במפעל ענק בטורקיה. דוטאש נמצאת בבעלות חברת האחזקות שנסחרת בבורסה הטורקית ועוסקת בתחומים של אנרגיה ונדל"ן.
אפרים אוזסראדס אמר אתמול ל-ynet: "ההוצאות היו כבדות. היינו מותג חדש ולא מוכר לישראלים בתקופה כלכלית לא קלה ונאלצנו לסגור. לא רק אנחנו סובלים, כל הענף. אנחנו עומדים בכל ההתחייבויות שלנו ללקוחות. את הסטוק מכרנו לגורם אחר בענף הרהיטים. עכשיו אנחנו נחים מהאירוע".
יש לציין כי בעקבות המשבר בענף הבנייה, עוד לפני המלחמה, ענף הריהוט סובל מהאטה לעומת השגשוג שחווה בקורונה שבמהלכו עבר הציבור לעבוד מהבית והרבה לשפץ ולשדרג אותו. מאז המלחמה הענף כמעט משותק.
ארבעת הזכיינים הכירו עוד מאיסטנבול, שם היו כולם אנשי עסקים אמידים בתחומי טקסטיל וריהוט, שחלקם עדיין בבעלותם. הם עלו לישראל לפני ארבע שנים עם עוד 400 משפחות, רובם לרעננה, לאחר שכשלה מהפיכת הגנרלים נגד ארדואן והם חשו שבטורקיה אין אווירה בטוחה ליהודים. חיים ובעלה של רנה הכירו בכירים בדוטאש והעידו עם פתיחת החנות כי "הבעלים שלהם אמנם לא יהודים, אבל לא היתה להם בעיה לתת לנו זכיון בלעדי לישראל".