ענקית הטכנולוגיה אמזון צפויה לפטר כ-10,000 עובדים במשרות מטה וטכנולוגיה, חלקם עוד השבוע. כך לפי דיווח בניו יורק טיימס. בכך, מדובר יהיה בקיצוצים הנרחבים בתולדות החברה. בשלב זה טרם ידוע האם יפוטרו עובדים של החברה גם בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
לפי הדיווח, הקיצוצים צפויים להתמקד בחטיבת המכשירים של החברה, אשר כוללת בין היתר את "אלכסה" - העוזרת האישית של אמזון, כמו גם בחטיבה הקמעונאית ובמחלקת משאבי אנוש של אמזון.
2 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)
נכון לעכשיו, לא ידוע מספר המשרות המדויק שהחברה מתכננת לקצץ, אולם מדובר כאמור בכ-10,000 משרות שהם כ-3% מסך עובדי אמזון ופחות מ-1% מכלל העובדים של החברה ברחבי העולם, אשר מסתכמים בכ-1.5 מיליון אנשים - רובם עובדים שעתיים.
תזמון ההחלטה דווקא עכשיו, בזמן חודש נובמבר ולקראת חג המולד - שתי תקופות טובות בדרך כלל לחברה שעוסקת בין היתר במסחר מקוון, מעיד על הקושי הרב שאמזון עומדת בפניו לאור המצב הכלכלי המשבר הכלכלי שתוקף בחודשים האחרונים מדינות וחברות רבות ברחבי העולם.
הסניף המקומי של ענקית הטכנולוגיה פועל באמצעות חברת בת של הקבוצה המכונה אמזון ווב סרביסז ישראל בע"מ, אשר הוקמה בשנת 2013 ועוסקת בשיווק שירותי מחשוב ענן. במהלך שנת 2020 גדלה אמזון ישראל וגייסה כמה מאות עובדים. כיום יש לה משרדים במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב ובפארק מת"ם בחיפה.
בכך, אמזון צפויה להצטרף לגל פיטורי ענק שנרשם בשבועות האחרונים בחברות גדולות ברחבי העולם ככלל ובחברות הייטק בפרט.
בין החברות הנוספות שהודיעו על פיטורי ענק בתקופה האחרונה: מטא, חברת האם של פייסבוק, הכריזה על פיטורי 11 אלף עובדים ברחבי העולם; אילון מאסק - הבעלים החדש של טוויטר החל בפיטורי כמחצית העובדים בחברה; מיקרוסופט החלה גם היא בפיטורי כ-1,000 עובדים בחודש שעבר ולפניה ענקית טכנולוגיה נוספת, אינטל, הודיעה גם היא על פיטורי אלפי עובדים.
2 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
הכריז שיתרום את מרבית כספו לצדקה. מייסד אמזון, ג'ף בזוס
(צילום: AP)
בתוך כך, ג'ף בזוס, מייסד אמזון שהפך בזכותה לאחד מחמשת האנשים העשירים ביותר בעולם, הכריז שיתרום את מרבית כספו לצדקה עוד בימי חייו. בריאיון לרשת CNN אמר בזוס כי "אני מתכנן לתת את מרבית הכסף שלי לתרומה במהלך חיי, החלק הקשה הוא להבין איך לעשות את זה בדרך הנכונה".
עוד טען בזוס, כי "לבנות את אמזון לא היה קל, זה דרש הרבה עבודה קשה וכמה אנשים מאוד חכמים ואני חושב שפילנתרופיה מאוד דומה לזה. זה לא קל, זה מאוד קשה ואני חושב שיש הרבה דרכים לעשות את זה בצורה לא יעילה. אנחנו בונים את היכולת שלנו לתת את הכסף הזה".