אם לא אומרים לך שאתה מפוטר, יכול להיות שבכל זאת איבדת את מקום העבודה שלך? כנראה שבטוויטר זה המצב בימים אלה.
הראלדור ת'ורליפסון האיסלנדי, שעד לא מזמן עוד הועסק בטוויטר, פתח את המחשב שלו ביום ראשון במטרה לעבוד אבל לא הצליח להיכנס למערכת של טוויטר, כמו 200 עובדים נוספים שפוטרו בימים האחרונים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
הראלדור ת'ורליפסון, אילון מאסק
הראלדור ת'ורליפסון, אילון מאסק
הראלדור ת'ורליפסון, אילון מאסק
(צילום: מתוך חשבון הטוויטר הרשמי של הראלדור ת'ורליפסון, רויטרס)
הוא פנה לחברה כדי להבין את הסטטוס שלו, אבל לטענתו לא קיבל תשובה. תשעה ימים לאחר מכן החליט לפנות בציוץ לבעלי החברה, אילון מאסק, כדי לראות אם יוכל למשוך את תשומת הלב של האיש העשיר בעולם ולדעת האם הוא עדיין מועסק על ידו או שלא.
"יש לך את הזכות המלאה לפטר אותי, אבל זה היה נחמד ליידע אותי", צייץ ת'ורליפסון ביום שני האחרון. "אולי אם מספיק אנשים יצייצו מחדש תענה לי כאן?". בסוף הוא קיבל תשובה ממאסק, שפקפק בנכות שלו (ת'ורליפסון סובל ממחלת ניוון שרירים ומתנייד עם כיסא גלגלים) ובצורך להתאים עבורו את סביבת העבודה, וצייץ כי לת'ורליפסון "יש חשבון טוויטר אקטיבי ו'עשיר', והסיבה היחידה שהוא התעמת איתו בציבור היא כדי לקבל פיצוי גדול יותר". במקביל לציוצים של מאסק, ת'ורליפסון לפתע קיבל מייל מטוויטר שהודיע לו כי אכן פוטר מעבודתו.
יחד עם זאת, אתמול אחר הצהריים חל שינוי מפתיע כאשר מאסק צייץ כי הוא מצטער על כל מה שקרה: "אני רוצה להתנצל בפניו על אי ההבנה שלי לגבי מצבו. התבססתי על דברים שאמרו לי שהיו לא נכונים, או במקרים מסוימים נכונים אבל לא משמעותיים. הוא שוקל להישאר לעבוד בטוויטר".
אבל ת'ורליפסון לא ישוב לעבוד בטוויטר למרות "ההצעה" של מאסק, הצעד הבא שלו בחיים מפתיע. "אני פותח מסעדה במרכז רייקיאוויק (בירת איסלנד) בקרוב מאוד, ואקרא לה על שם אימא שלי, צייץ.
ת'ורליפסון החל לעבוד בטוויטר ב-2021 אחרי שהרשת החברתית רכשה את הסטארט-אפ שלו. בתקשורת האיסלנדית שיבחו אותו בזמנו כשהחליט לקבל את הכסף על רכישת החברה שלו דרך המשכורת ולא בתשלום חד פעמי. בכך הוא למעשה בחר לשלם מיסים גבוהים יותר למדינה לתמיכה בשירותים החברתיים וברשת הביטחון שלה.