המשטרה עצרה היום (ב') תושב רמלה בן 31 בחשד להונאת כרטיסי אשראי בסך כ-350 אלף שקל. החשוד הורשע בשנת 2017 בהונאה, אולם בסכומים נמוכים יחסית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
טרם ידוע למשטרה כיצד הצליח לכאורה החשוד להגיע לפרטי האשראי ובמקרים מסוימים גם לקוד הסודי של כרטיסי האשראי, אולם על פי החשד הוא פעל במשך כחודשיים והצליח לבצע כ-200 עסקאות. יחידת ההונאה של מחוז מרכז פתחה בחקירה סמויה בעקבות תלונה של אחת מחברות האשראי.
2 צפייה בגלריה
הפלאפונים וכרטיסי ה-SIM שנמצאו אצל החשוד בעוקץ
הפלאפונים וכרטיסי ה-SIM שנמצאו אצל החשוד בעוקץ
הפלאפונים שנמצאו אצל החשוד בעוקץ
בשיחה עם ynet סיפר גורם במשטרה כי "הוא התנהל במספר שיטות. למעשה, יש לו מספר טלפונים עם מספרים שונים. הוא פעל תוך חישוב סיכונים וביצע את העסקאות באמצעות טלפונים שונים.
"עדיין מוקדם להבין את התיק. החקירה תימשך עוד מספר ימים והמשטרה עדיין מנסה לשרטט את שיטות הפעולה שלו. הוא לא ביצע עסקות גדולות, אלא פעל בעסקות קטנות כדי שאנשים לא ישימו לב לחיובים קטנים", הוא הוסיף.
2 צפייה בגלריה
הפלאפונים וכרטיסי ה-SIM שנמצאו אצל החשוד בעוקץ
הפלאפונים וכרטיסי ה-SIM שנמצאו אצל החשוד בעוקץ
"פעל בעסקות קטנות כדי שאנשים לא ישימו לב לחיובים קטנים"
לטענת המשטרה, בנוסף לרכישות השונות, היה החשוד משלם גם חובות שלו ושל בני משפחות כדוגמת מיסי ארנונה, חשמל, מים, תשלום עבור כבישי אגרה ודו"חות חניה.
הבוקר, עם מעבר החקירה כאמור לשלב הגלוי, עצרו חוקרי היחידה את החשוד ובסיום חקירתו הוא הוא יובא לדיון בבית המשפט בראשון לציון בבקשה להאריך את מעצרו. המשטרה תבקש לעצור אותו עד תום ההליכים.
כמו כן, המשטרה מייחסת לחשוד קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר להונאות, הונאה בכרטיס חיוב, שימוש ברכיב חיוני באמצע תשלום או מסירותו לאחר בידיעה שעלול להשתמש בו בכוונה להונות.