המשטרה עצרה היום (ד') תשעה תושבים מכמה יישובים ערביים בחשד לביצוע עבירות של הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות מס בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
המעצר התבצע בעקבות חקירה סמויה שנוהלה בחודשים האחרונים על ידי מפלג לאכיפה כלכלית בלהב 433, ביחד עם רשות המיסים, בנוגע לעבירות פליליות שבוצעו ע"י גורמים עבריינים באמצעות רשת חברות שנמצאות בחזקתם ועוסקות בתחום ניהול פרויקטים, עבודות עפר, הובלות ועוד.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
חשודים כי הלבינו כספים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי החשד, חלק מהחברות שהוקמו שימשו כחברות קש לביצוע עבירות מס והפצה של חשבוניות פיקטיביות, כאשר הכספים שגרפו לכיסם החשודים הולבנו לכאורה באמצעים שונים. עוד עלה כי חלק מהחשודים ניהלו על פי החשד מערך הלוואות מאורגן ושיטתי בסכומים של מיליוני שקלים, תוך גביית הכספים באלימות וסחיטה באיומים כלפי הקורבנות על רקע חובות כספיים לכאורה.
בנוסף, מחומרי החקירה שהצטברו, החשוד העיקרי שנעצר ביצע לכאורה עבירות אלימות והיה מעורב באירועי ירי במסגרת שפיכות דמים בין גורמים בעולם העברייני בחברה הערבית.
הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו מאות שוטרים יחד עם כוחות יס"מ ומג"ב ואנשי רשות המיסים ויחידת החילוט באפוטרופוס הכללי על בתיהם של החשודים בירכא, ג'וליס, כסרא סמיע, ג'דיידה מכר, טורעאן, וביצעו עשרות חיפושים במהלכם נתפסו 12 כלי רכב, 90 אלף שקל במזומן, מסמכים וחשבוניות. בתום החיפושים הועברו כאמור לחקירה תשעה עצורים ושלושה מעוכבים נוספים.
החשודים יובאו לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה.