החשבונית מבזק בינלאומי תגיע באיחור: עובדי החברה עצרו את החיובים של הלקוחות עבור החודש האחרון. כתוצאה מכך, לא יוצאו חשבוניות וחברות האשראי לא יקבלו בקשות לחייב את לקוחות בזק בינלאומי. הם גם הפסיקו להוציא סחורה מהמרכז הלוגיסטי.
לקוחות החברה מקבלים חשבוניות בתחילת החודש, עבור החודש הקודם. משמעות הצעד היא שהחשבוניות לא יגיעו החודש אם המאבק יסלים, או שיגיעו באיחור.
1 צפייה בגלריה
בזק בינלאומי פתח תקווה כלכלה
בזק בינלאומי פתח תקווה כלכלה
בזק בינלאומי
(צילום: ערן גרנות)
לטענת העובדים, הם נוקטים בצעד המחאה הזה משום שההנהלה הודיעה לעובדים "באופן חד-צדדי על כוונתה שלא לפתוח את חדר האוכל, ללא מתן תאריך יעד לפתיחתו או מציאת פתרון אחר. במשך חודשים רבים הנהלת החברה גוררת רגליים כשבפועל היא מקדמת את הפיכת חדר האוכל לחוות שרתים, בלי לתת מענה לעובדים". גורמים בחברה טוענים שחדר האוכל סגור מתחילת משבר הקורונה.
מדובר בצעד נוסף במאבק של עובדי החברה נגד הכוונה לפרק את בזק בינלאומי ולמזג את פעילותה עם yes. ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה לפני כחודש, במסגרתו, העובדים עצרו פרויקטים הקשורים לחברות פלאפון ו-yes וביטלו ישיבות משותפות עם שתי החברות. בנוסף, נעצרה העבודה על פרויקט CRM אלפא, כולל ישיבות, פיתוחים ועבודה על המערכת. גם העבודה על פרויקט הסיבים "פייבר פלוס" הופסקה. בזק בינלאומי מעסיקה 1,300 עובדים. לפני כשלושה שבועות הפגינו כמה מהם מול ביתו של יו"ר בזק גיל שרון ברמת אביב.
בזק מבקשת לפרק את החברה בעקבות כוונת משרד התקשורת לבטל את הפיצול בין ספק ותשתית אינטרנט וכוננת החברה לעבור למכירת חבילות אינטרנט אחודות. היא מבקשת למזג את החברה בעקבות המעבר הצפוי של yes משידור באמצעות לוויין לשידור על גבי האינטרנט בלבד.
שווי הפעילות של בזק בינלאומי נמצא בירידה והיא סיימה את 2020 בהפסד נקי של 275 מיליון שקל. החברה ערכה לאחרונה מחיקת ערך של כ-278 מיליון שקל. מ-2019 מחקה בזק בינלאומי כ-503 מיליון שקל מערכה, בעקבות אי סדרים, מחיקת מנויים כפולים/רדומים וביטול הפיצול בין תשתית לספק. על רקע זה, בזק אף פנתה לאחרונה לבכירים בחברה בדרישה שיחזירו בונוסים שניתנו להם.
יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי מסר בתגובה: "סגירת חדר האוכל לעובדים בלי לתת כל פתרון ראוי אחר היא עוד צעד שמראה לאן הידרדרה ההנהלה. כל זאת בשעה שמנכ"ל החברה רן גוראון מחלק לעצמו ולחבר מרעיו בונוס שמנמן של 8 מיליון שקל. לא מקבלים בונוס על כישלון ניהולי. אם מישהו מהמנותקים הללו חושב שהוא יכול לפעול חד-צדדית מעל ראשנו, הוא טועה בגדול".
יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא מסרה: "שנת הקורונה החולפת הייתה מורכבת וקשה, ובמהלכה עובדים רבים נאלצו לעבוד מהבית על כל המשתמע מכך מבחינת הוצאות, ובמקביל ההנהלה חסכה הרבה מאוד כסף על חשבונם. עכשיו, כאשר העובדים חוזרים למשרדים, הנהלת בזק בינלאומי לא רק שסגרה את חדר האוכל שלהם כדי למקסם רווחים, אלא גם לא מוכנה לתת פיצוי הולם לעובדים שיאפשר להם לרכוש ארוחת צהריים במחיר הוגן. לצערי, ההנהלה לא רואה את העובדים ומנצלת אותם בצורה צינית תוך גרירת רגליים מתמשכת".
מבזק בינלאומי נמסר בתגובה: "שוק התקשורת עובר שינויים משמעותיים, בראשם החלטת משרד התקשורת לבטל את הפרדת ספק תשתית באינטרנט, המצריכה היערכות מחדש. ועד העובדים החל בעיצומים ואנו נעשה כל מאמץ כי בסופו של דבר לא תהיה פגיעה בלקוחות".