התפריטים במסעדות ובבתי הקפה התייקרו בשרשרת - האם היה פה מהלך מתואם? רשות התחרות תבדוק חשדות לתיאום העלאות מחירים בענף.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרשות הודיעה אמש (א') למנכ"ל ארגון "מסעדנים חזקים ביחד", תומר מור, כי היא שוקלת להגיש כתב אישום כנגד האיגוד והמנכ"ל בשל המלצה לכאורה להעלאת מחירי המנות במסעדות. חקירת הרשות החלה ביוני 2021 ובתום הליך השימוע, יוחלט האם להגיש נגד החשודים כתבי אישום.
2 צפייה בגלריה
הקלות בפתיחת ההמסעדות בארץ
הקלות בפתיחת ההמסעדות בארץ
מסעדות בתל אביב. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
(צילום: AFP)
מהרשות נמסר כי "על פי כתב החשדות, בסוף מאי-תחילת יוני 2021 המליץ האיגוד למסעדנים להעלות את מחירי המנות במסעדותיהם.
"המלצה זו הופצה למסעדנים במהלך תקופה זו במספר הזדמנויות, בין היתר באמצעות שליחת הודעות בקבוצות הווסטאפ של האיגוד ובדף הפייסבוק שלו בהן המליץ המנכ"ל למסעדנים לפעול כדי לשמור על רווחיות מסעדותיהם לאור העלאות המחירים במשק, וכן כתב כי האיגוד פועל להכין את דעת הקהל לקבל את העלאות המחירים במסעדות.
"מנכ"ל האיגוד אף התראיין לרדיו ואמר כי נדרשת העלאת מחירי המנות במסעדות מכיוון שלדבריו הרווחיות במסעדות נשחקה".
עו"ד מתן מרידור, מטעם עמותת "מסעדנים חזקים ביחד", מסר בתגובה: "הופתענו לשמוע על עמדת רשות התחרות. אנחנו משוכנעים כי לא נפל כל פגם בפעילות המנכ"ל והעמותה, אשר מסייעת לעסקים שבקושי שרדו את הקורונה. אין לנו ספק שבית המשפט יראה את הדברים אחרת. העמותה תמשיך לעמוד לצד המסעדנים ולייצג אותם נאמנה".

בחודשים האחרונים עוד ועוד רשתות ומסעדות העלו מחירים. כך למשל, לראשונה מ-2017 רשת מקדונלד'ס העלתה מחירים בעד 12%, המתחרה ברגר קינג העלתה גם היא ב-3%, רשת הפיצות פאפא ג'ונס העלתה את מחיר הפיצוי בשקל ואפילו רשתות הגלידה הפופולריות דלי קרים וגולדה העלו מחירים, בין היתר בשל "התייקרות חומרי הגלם", לטענתם
בנוסף, כל המסעדות השייכות לרשת קפה קפה, בהן לחם ארז, חומוס כספי, לחם בר, ווק אווי ועוד, העלו מחירים בין 3% ל-14%, כמו גם: רולדין, ארקפה, ארומה ישראל, קופיקס, ג'פניקס ועוד.
מנגד, היו גם כאלה שלא העלו מחירים נכון לעכשיו, בהן אגאדיר, בורגר ראנץ', BBB, אלדו, וניליה, לג'נדה, קפה ג'ו, קפה גרג ועוד.