מקדונלד'ס, רשת הגלידות גולדה ורשת הסושיות ג'פניקה שהודיעו על העלאת מחירים לא לבד. בבדיקה מקיפה שערכנו התברר שיש עוד לא מעט רשתות שבחרו להעלות את מחירי המוצרים מתחת לרדאר ובלי הצהרות בתקשורת. אבל מולם עומדות לא מעט רשתות שבחרו להמנע מהתייקרויות - לפחות בשלב זה. תוצאות הבדיקה שעשינו לפניכם, הבחירה איפה לשתות את הקפה או איפה לאכול את הגלידה כבר תלויה בכם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
10 צפייה בגלריה
גלידריית גולדה, ארקפה, מקדונלד'ס
גלידריית גולדה, ארקפה, מקדונלד'ס
רשתות שהעלו מחירים. גלידריית גולדה, ארקפה, מקדונלד'ס
(צילום: שי אפשטיין, ערן גרנות, גטי)

רשתות המבורגר

ברגר קינג - רשת הפאסט פוד העלתה מחירים בשיעור של 3%. ההתייקרות היא במחיר הארוחות למעט ארוחות ילדים, ארוחות שניצל וארוחות סלטים שלא עלו. מחיר המשקאות הקלים עלה.
מקדונלד'ס - לראשונה מ-2017 הרשת העלתה את המחירים בעד 12% והודיעה על כך בשבוע שעבר. כאשר העלתה מחירים בתחילת דצמבר מתחת לרדאר הרשת טענה כי "משמעות עליית המחירים - פחות מרבע אחוז מהמכירות. מחירי הארוחות שמהוות את עיקר המכירות של מקדונלד'ס נשארו כפי שהיו". אולם, לאחר מכן הודיעה גם על עליית מחירי הארוחות, חוץ מאלה של הילדים. הסיבות על פי החברה, הן עליית השכר וחומרי הגלם וכן המס על המשקאות הממותקים.
10 צפייה בגלריה
סניף מקדונלד'ס
סניף מקדונלד'ס
מקדונלד'ס. בהתחלה הודיעו שלא מייקרים ארוחות, אחר כך הודיעו שכן
(צילום: GettyImages)
אגאדיר - מהרשת המונה 14 סניפים הודיעו כי בשלב זה אין עליית מחירים. איתן טרבלסי, בעלי הרשת: "אני קצת לא נורמלי, יש לי מחסום לעבור מחיר של 50 שקל להמבורגר הקטן שעולה כיום 49. הקולה עולה 13 שקל ואני לא רוצה להעלות. אני מנסה בינתיים להשיג הוזלות ולהתייעל. המזל שהבשר לא התייקר. אם בסוף נעלה מחירים - תהיה התאמה קטנה בלבד".
בורגראנץ' - לא מעלים מחירים. אלי אורגד, הבעלים, אומר: "בינתיים לא העלינו מחירים. אנחנו במלחמת עולם עם כל הספקים שיספגו חלק מהעלויות. ההחלטה לא לייקר בינתיים היא עניין של תחרות".
10 צפייה בגלריה
בורגר ראנץ'
בורגר ראנץ'
בורגראנץ'. בינתיים לא מייקרים
(יח"צ)
קבוצת BBB - הקבוצה, הכוללת את הרשתות מוזס, BBB ובורגרים, לא העלתה מחירים. הבעלים אהובה תורג'מן: "בשנה האחרונה אנחנו עדים להתייקרויות של חומרי הגלם בכל הקטגוריות, אולם נכון לרגע זה החלטנו שלא לבצע עדכון מחירים".
בורגר סאלון - ברשת, המונה 18 סניפים, אין עליית מחירים. הסיבה: "התחשבות בלקוחות".
סוסו אנד סאנס - מהרשת של השף עומר מילר נמסר כי אין כוונה להעלות את המחירים.

רשתות פיצה

בענף הפיצריות עליית המחירים החלה למעשה כבר לפני למעלה משנה, בשיא משבר הקורונה, כאשר חל זינוק בהזמנות פיצה הביתה. אז החליטו בחלק מהרשתות להתחיל לגבות דמי משלוח, כך שלמעשה מתחת לרדאר הוסיפו בחלק מהרשתות 10-8 שקלים לכל הזמנה. כעת מתברר שחלקן מעלות גם את מחירי הפיצות.
פאפא ג'ונס - הרשת העלתה לאחרונה את מחיר הפיצות בשקל. מוטי ריכטר, הבעלים: "מזה מספר חודשים אנו סופגים את עליית מחירי הקרטון, חומרי הגלם ופרמטרים נוספים. לכן לראשונה העלינו את מחיר הפיצה בשקל בודד שמגלם פחות מאחוז ממחיר הפיצה". לדבריו, הוא ימשיך לספק משלוחים עד הבית ללא דמי משלוח.
10 צפייה בגלריה
סניף פאפא ג'ונס ברחובות
סניף פאפא ג'ונס ברחובות
פאפא ג'ונס. העלו בשקל, המשלוח עדיין חינם
(צילום: אלירן אביט)
פיצה האט - הרשת החליטה לא להעלות מחירים. מהרשת נמסר כי "התקופה האחרונה אכן לא פשוטה. אנו בפיצה האט עושים את המרב כדי לצמצם את עליית המחירים, ולא שינינו את מחירי המחירון. יחד עם זאת, לפני כשנה, בתקופת הקורונה, הוספנו דמי משלוח 10 שקלים שמטרתם לגלם את ההוצאות הנלוות הקיימות והעתידיות ובכך לאפשר מחירון יציב ללקוחותינו".
דומינו'ס פיצה - לא העלתה את מחירי הפיצות, העלתה את מחיר השתייה. מהרשת נמסר: "בעקבות החלטת הממשלה על מיסוי משקאות ממותקים ודיאטטיים וחוק הפיקדון על בקבוקים גדולים, דומינו'ס פיצה ביצעה עדכון מחירים למשקאות אלו בלבד". ובנוגע לדמי המשלוח: "דומינו'ס פיצה הייתה האחרונה להצטרף לגביית דמי המשלוח, וזאת רק לפני שלושה חודשים. גביית דמי המשלוח נובעת מהשינויים הדרמטיים שחלו בשכר העבודה בענף ועלויות הגיוס הנלוות".
10 צפייה בגלריה
דומינו'ס. גובה דמי משלוח וייקרה את השתייה
דומינו'ס. גובה דמי משלוח וייקרה את השתייה
דומינו'ס. גובה דמי משלוח וייקרה את השתייה
(צילום: אמיר לוי)

גלידריות

דלי קרים - גולדה לא לבד. גם רשת דלי קרים בחרה להעלות את מחיריה לאחרונה. שרון בן-בסט, מנכ"ל ובעלים של רשת דלי קרים: "העלינו מחירים לפני כחודש וזאת לאחר כמעט שנתיים ללא עלייה. חלק מעליית המחירים נספגת על ידינו ללא גלגולה לצרכן".
גולדה - רשת הגלידריות, שלה יותר מ-100 סניפים בכל רחבי הארץ, בחרה להעלות את המחירים ב-3%. ברשת הסבירו כי ההתייקרות היא רק על הגלידה במשקל, בעוד שכלל המוצרים האחרים בתפריט לא התייקרו וזאת תוצאה ישירה של התייקרות מחירי חומרי הגלם, חומרי האריזות, המוצרים הנלווים והמיסוי בגינם.
10 צפייה בגלריה
גולדה פתח תקווה
גולדה פתח תקווה
גולדה. ייקרה את הגלידה במשקל
(צילום: שי אפשטיין)
ויש גם מי שלא ממהרות להעלות מחירים בענף הגלידריות:
אלדו - החליטה לאור המצב והתקופה הרגישה שלא להעלות מחירים ולהשאיר את המחיר על 90 שקלים לק"ג.
וניליה -לא העלו מחירים בשלושת החודשים האחרונים. מהרשת נמסר שהם עושים ככל יכולתם לשמור על המחיר הקיים בשלב זה והסבירו כי במידה שיחול שינוי משמעותי במצב ייאלצו לשקול מחדש את הנושא.
לג'נדה - לא העלו מחירים. לדברי דודו מינה, הבעלים: "לא העלינו מחירים ובשלב זה אנחנו גם לא מתכננים העלאת מחירים. אנו סופגים נכון לעכשיו את עליית המחירים של כלל המשק. וכל עוד נוכל, נמשיך למכור את הגלידה באותו המחיר".
10 צפייה בגלריה
וניליה
וניליה
וניליה
(צילום: אריאל בשור)
בן & ג'ריס - אין עליית מחירים. מהחברה נמסר: "אנחנו לא מתכוונים להעלות את המחירים בזמן הקרוב. המחיר היה ונשאר 60 שקלים לק"ג מבלי להתפשר על חומרי הגלם, למרות ההתייקרות שלהם בענף".

בתי קפה ומסעדות

קפה קפה, לחם ארז, חומוס כספי, פרש, לחם בר, רובן, ווק אוויי, נגיסה - כל המסעדות השייכות לרשת קפה קפה מייקרות החודש את התפריט ב-14%-3%. רונן נמני, מבעלי הרשת, אומר: "הכל עולה. אי אפשר לספוג יותר. השינוע, חומרי הגלם, העובדים - הכל התייקר בצורה מטורפת. ביקשנו מספקים קטנים לא להעלות בשנה האחרונה, אבל אם עוצרים אותם הם פושטים את הרגל. להם יש התייקרות של 30%-20%".
10 צפייה בגלריה
התייקרות של עד 14%. קפה קפה
התייקרות של עד 14%. קפה קפה
התייקרות של עד 14%. קפה קפה
(צילום: צביקה טישלר)
רולדין - התפריט יתייקר ב-3%-2%. מהרשת נמסר: "לאחר מספר שנים בהן לא בוצעו עדכוני מחירים ברשת, ובשל התייקרות עלויות היבוא, חומרי הגלם וחומרי האריזה, כמו גם עלייה משמעותית בעלות כוח האדם, אנו נאלצים לעדכן מחירים בחלק ממוצרינו".
ארקפה - הרשת העלתה לאחרונה את המחיר של עשרות מוצרים. בין היתר: הפוך גדול התייקר בכ-6% וכריכים התייקרו ב-23%. ארוחת הבוקר ברשת התייקרה ב-6 שקלים - מ-69 ל-75 שקל, המשקפת עליית מחיר של כ-9%.
ארומה ישראל - במאי העלתה הרשת מחירים בעשרות אחוזים. בין היתר מחיר הפוך קטן עלה מ-8 ל-10 שקלים. גם ארומה ת"א העלתה מחירים.
קופיקס - רשת הקפה ב-5 שקלים העלתה במאי האחרון מחירים בעד 40%.
ג'פניקה - רשת המזון האסייתי העלתה את מחירי רוב המוצרים בתפריט ב-10%. מהרשת נמסר כי "במשך שנתיים נמנעה מעליית מחירים וספגה את ההתייקרויות בענף".
קפה ג'ו - לא מעלה את מחירי הקפה.
קפה גרג וביגה - לא העלו מחיר בשלב זה. מהרשת נמסר כי "החברה תבדוק בהמשך ותשקול צעדיה בנושא ותעדכן".
קפה לנדוור - הרשת היחידה שסירבה להשיב לפניית ynet ו"ממון" האם העלתה מחירים. מהרשת נמסר: "המחירים גלויים לעיני כל ומופיעים בתפריטי הרשת".
10 צפייה בגלריה
בית קפה לנדוור
בית קפה לנדוור
לא רוצים לגלות. לנדוור
(יאיר שגיא)
קיוטו - לא מעלים מחירים. בעלי הרשת, שמעון באבו אמר אתמול: "ספגנו עד עכשיו את כל ההתייקרויות. לא מן הנמנע שאם ספק כזה או אחר יעלה מחירים אבחר לוותר עליו ולעבוד מול ספק אחר. זו לא חוכמה לרוץ מיד ולגלגל על כתפי הלקוחות הנאמנים עליות מחירים. אחרי הכל, בתקופה כל כך קשה חשוב לא פחות לשמור על הלקוחות שלנו".