הוסרו הערב (שני) המכשולים להקמת המנהלת לשיקום עוטף עזה. כבר מחר צפויה הודעה על הקמת שלושה צוותים יעודיים שיהיו כפופים לקבינט הכלכלי-חברתי בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
בימים האחרונים התעכבה הקמת הצוות בשל ויכוח על סמכויות וקרדיט בין שרים, בנוגע לשאלה מי ינהל את הצוותים שיוקמו. תחילה הייתה כוונה להכפיף את המנהלת למשרד ראש הממשלה, אולם במשרדי הביטחון והאוצר התעקשו שהמנהלת תעבור לסמכותם.
ל-ynet נודע כי הערב סוכם שיוקמו שלושה צוותים תחת הקבינט הכלכלי-חברתי, שבראשו מונה בימים האחרונים לעמוד שר האוצר סמוטריץ' במקומו של ראש הממשלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
סמוטריץ' בוועדת הכספים חרבות ברזל
סמוטריץ' בוועדת הכספים חרבות ברזל
סמוטריץ' בוועדת הכספים חרבות ברזל
(צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת)
על פי הסיכום יוקמו שלושה צוותים:
  • צוות לשיקום העוטף - בראשו יעמוד האלוף במילואים משה אדרי המשמש כראש הוועדה לאנרגיה אטומית.
  • צוות לתיאום בשעת חירום בין כל משרדי הממשלה - בראשו יעמוד אורי אדרי, לשעבר מנכ"ל משרד האנרגיה.
  • צוות לניהול כל הנושא הכלכלי-תקציבי, שיעסוק בהעברת כספים קואליציוניים לצורך שיקום העוטף, במענקים שיחולקו בגין המלחמה וביצירת קופסת תקציב למימון המלחמה - שבראשו יעמוד מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר.
הפרוייקטור לכל מנהלת השיקום יהיה משה אדרי והקבינט הכלכלי הוא שיאשר את החלטות שלושה הצוותים שיוקמו עתה.

יצוין שהעלות המוערכת הראשונית לשיקום עשרות יישובי עוטף עזה שניזוקו קשות במלחמה היא לפחות 10 מיליארד שקל. הנזקים הכבדים שנגרמו לרכוש ב-20 ישובים בעוטף מוערכים לפחות בשלושה מיליארד שקלים, אולם צוותי מס רכוש עדיין אינם מורשים לאמוד את הנזקים בשל הסיכון הקיים בפעילות אזרחית בעוטף. כמו כן רוב תושבי העוטף שרכושם נפגע לא נמצאים כיום בישובים ולכן אינם יכולים להעיד איזה רכוש ניזוק ומה היה ערכו.

פגישת רוזנבוים ואמסלם

אחרי נתק ממושך, הערב נפגשו גם השר דודי אמסלם ומנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים. בימים האחרונים רוזנבוים טענה במכתב ששלחה לשר, כי הוא מתעלם מבקשתה להציג לו את מצבן והיערכותן של החברות הממשלתיות, ואף אינו מאפשר לה להשתתף בדיון עם בכירי משרד האוצר כדי להציג להם את האתגרים והקשיים שעומדים בפני אותן חברות, שהינן האחראיות על התשתיות ועל השירותים החיוניים של מדינת ישראל. הערב נודע שהשניים נפגשו כדי לתאם את המשך העבודה ביניהם.