מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, בהיותו כעת גם מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, אוסר באיסור מוחלט על חברת רפאל מערכות לחימה לרכוש את החברה הפרטית פלסן סאסא, כפי שהתכוונה לעשות למרות שהיא מצויה, כביכול, בקשיים פיננסיים הכוללים ירידה בהכנסות והפסדים כספיים.
בכלכליסט פורסם לפני כמה ימים כי יצרנית הטכנולוגיות הצבאיות רפאל שהיא חברה ממשלתית מנהלת מגעים לרכישת עד 50% ממניות פלסן סאסא. פלסן, המוחזקת במלואה על ידי קיבוץ סאסא מאצבע הגליל, היא אחת המובילות בעולם בתחום מיגון כלי רכב.
1 צפייה בגלריה
רם בלינקוב
רם בלינקוב
מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אך ל-ynet נודע כי בלינקוב שיגר מכתב דחוף ליו"ר רפאל, ד"ר עוזי לנדאו, לאחר שניהל עמו שיחות טלפוניות ואף ערך ביקור בחברה שבו עלה הנושא. במכתב כתב מנכ"ל משרד האוצר: "אני תמה מדוע חברה ממשלתית רצינית כמו רפאל נחלצת לכאורה לסייע לחברה פרטית שעל פי פרסומים נקלעה לקשיים פיננסיים הכוללים ירידה בהכנסות והפסדים כספיים".
במכתב מציין בלינקוב, כי בבעלות מדינת ישראל חברות ממשלתיות רבות שנחוצות במקרים האלה: היותן מונופול טבעי, היותן זרוע ארוכה של המדינה, פעילותן היא בתחומים רגישים שרק ממשלה יכולה לעסוק בהם ולעיתים היותן עונות על כשל שוק זמני או קבוע.
בלינקוב מציין, כי מדיניות הממשלה בכלל ומדיניות משרד האוצר בפרט מזה שנים רבות היא להפריט את החברות האחרות. "רכישת חברה דוגמת 'פלסאן סאסא בע"מ' כולה או חלקה אינה עונה על אף אחת מהמטרות שנמנו".
עוד מציין מנכ"ל האוצר, כי למעשה מדובר ברכישה המנוגדת לחלוטין למדיניות הממשלה: "רכישה של חברה פרטית על ידי חברה ממשלתית זו פעולה שהיא בניגוד גמור למדיניות הממשלה. בהגינותכם אף הסברתם כי אחד מיעדי החברה היא צמיחה אנ-ארגונית על ידי ביצוע רכישות כאמור. כלומר, אתם מכירים בכך שפעילות החברה אינה מבוצעת על ידי חברת רפאל".
על רקע הדברים האלה הודיע אתמול בלינקוב ליו"ר חברת רפאל כי רכישת החברה הפרטית לא מאושר ודרש כי עמדה זו של רשות החברות הממשלתיות "תובא בפני דירקטוריון החברה".
מחברת רפאל נמסר בתגובה: "המכתב התקבל היום בחברה ויידון בהנהלה ובדירקטוריון".