רמי לוי, שופרסל, יינות ביתן, ויקטורי, יוחננוף, מחסני השוק וחצי חינם הסכימו להשהות את ההתייקרות של הלחם המפוקח בשבועיים. זאת, לאחר שביום חמישי פורסם שמחירי הלחם המפוקח יעלו בעד 36%.
מוקדם יותר היום ראש הממשלה יאיר לפיד הודיע כי הוא פועל לעצירת העלייה במחירי הלחם, וכי הנחה לבחון את כל האפשרויות, החל מהרחבת הפיקוח על הלחם ועד שיפוי המאפיות על מנת לבלום את עליית מחיר הלחם. בנוסף עדכן כי נבחנות גם אפשרויות לחקיקת בזק שתעצור את התהליך.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בהמשך להנחיית ראש הממשלה יאיר לפיד, למציאת פתרון לעליית מחירי הלחם המפוקח, פנתה שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, לרשתות המזון כדי לעכב זמנית את עליית מחירי הלחם המפוקח.
רמי לוי, שופרסל, ויקטורי, יינות ביתן, יוחננוף, מחסני השוק וחצי חינם הסכימו להשהות את עליית מחירי הלחם המפוקח בשבועיים הקרובים וזאת למרות החלטת ועדת המחירים באוצר לעדכון שצפוי החל מיום ראשון הקרוב.
בתוך כך, ראש הממשלה הודיע כי יכנס דיון דחוף בנושא עם הגורמים הרלוונטים ביום ראשון הקרוב. אולם, מקורות משפטיים בכירים הביעו ספק רב אם היועצת המשפטית לממשלה תוכל להתיר לממשלה לשנות את העלאת מחירי הלחם.
לדבריהם, העלת מחיר הלחם היא תוצאה של החוק הקובע מנגנון אוטומטי לקביעת מוצרי מזון מסובסדים, ולכן על פניו אם מבקשים להחריג את העלאת מחיר הלחם יש לעשות זאת בחקיקה הולמת של הכנסת. בכל מקרה, גם חקיקה כזו צריכים לעמוד באמות מידה של כללי הבחירות המחייבים ריסון ואיפוק בחקיקה ערב בחירות כדי שלא תראה כשוחד פוליטי.
לאחר ההודעה ביום חמישי, רשת רמי לוי הודיעה כי היא "מכירה בהוצאות הרבות שיש למשפחות בחופש הגדול ולקראת החגים לכן החליטה לספוג על עצמה את עליית מחירי הלחם המפוקח על מנת לאפשר לאלו שיש להם קושי להמשיך לצורך ולתת למשפחתם אוכל בסיסי".
מנכ"ל ויקטורי, אייל רביד, מסר כי: "רשת ויקטורי לא תתן את ידה לעליות מחירי הלחם המפוקח. אנו נמאים במשבר עולמי אך עלינו להבחין בין מוצרי יסוד בסיסים שלעיתים הם הדבר היחיד שנמצא על שולחנם של משפחות מעוטות יכולת לבין מוצרי שהם בגדר מותרות. הרשת נמצאת בשיח אל מול הגורמים הרלוונטיים בממשלה ובשלב זה, מחירי הלחם המפוקח ברשת ויקטורי לא יעלו".
משופרסל נמסר: ״שופרסל תסייע ככל הניתן למען משפחות ואזרחי ישראל ובשלב זה מחירי הלחם המפוקח לא יעלו״.

המחירים החדשים לפי העדכון

לפי הודעת ועדת המחירים, עליית המחירים נובעת מעדכון של סל התשומות והינה מושפעת בעיקר מעלייה מצטברת של מחירי הקמח. חלה 500 גרם שמחירה כעת 5.17 שקלים תתייקר ל-6.26 שקלים; לחם אחיד 750 גרם שמחירו כעת 5.12 שקלים יתייקר ל-6.96 שקלים; לחם אחיד פרוס 750 גרם שמחירו כעת 7.11 שקלים יתייקר ל-7.91 שקלים; לחם לבן 750 גרם שמחירו כעת 5.12 שקלים יתייקר ל-6.97 שקלים.
יש לציין כי הלחם הנצרך ביותר (60% מכלל הייצור) הוא לחם אחיד פרוס שמחירו התייקר ב-11%. מחירו של הלחם האחיד התייקר כאמור ב-36% והוא מהווה 11% מהייצור.