יותר מחצי שנה אחרי שהארנק הדיגיטלי אפל פיי הושק בארץ ואחרי למעלה משנה שמשתמשי טלפונים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד משלמים פה בקופות עם הטלפון הנייד: גוגל פיי מגיעה לישראל. היא נכנסת באיחור לארץ אחרי מספר דחיות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
גוגל פיי
גוגל פיי
גוגל פיי
(צילום: גוגל)

איך משתמשים באפליקציה?

אפליקציית התשלומים של גוגל זמינה מהיום בחנות האפליקציות של גוגל (גוגל פליי) ולקוחות ישראלים של כל הבנקים וחברות האשראי יוכלו לראשונה להשתמש בארנק הדיגיטלי של גוגל. יש להוריד את האפליקציה (בחינם), להזין לתוכה מספרי כרטיסי אשראי, לדאוג לסיסמא לטלפון (למי שעד כה לא נעל את הנייד בסיסמא) לבטל את נעילת מסך הטלפון ולהצמיד את הטלפון למסוף התשלומים בבית העסק בו מעוניינים לשלם. אין צורך בפתיחת האפליקציה לשם כך אלא רק בביטול נעילה. ניתן לשלם כך באמצעות הצמדת הטלפון ללא צורך בקוד סודי, בניגוד לתשלום כזה בכרטיס אשראי שמצריך קוד סודי בקנייה מעל 300 שקל.
ההגעה של גוגל פיי לארץ מתאפשרת הודות למעבר של רוב העסקים בישראל לתקן האבטחה המחמיר EMV שעושה שימוש בשבב ובטוקן חד פעמי במקום בפס המגנטי, וכן הודות לשימוש ב-NFC – טכנולוגיה שמאפשרת יצירת קשר בין הטלפון או כרטיס האשראי למסוף הקופה. הטכנולוגיות האלה הן שמאפשרות תשלום בכרטיס אשראי באמצעות הצמדתו לקופה והן שמאפשרות את התשלום באמצעות הטלפון הסלולרי, על ידי הצמדתו לקופה, בתנאי שקודם התקנתם בו אפליקציית ארנק דיגיטלי.
לפי חברת האשראי מקס, יש גידול חודשי של כ-10% במשתמשי ארנקים דיגיטליים, שמייתרים את הצורך בכרטיס אשראי פיזי, אבל לפי נתוני חברות האשראי מספר המשתמשים בטלפון כאמצעי תשלום שמחליף כרטיס אשראי עדיין קטן, למרות הפריצה החזקה של אפל פיי לישראל בקרב מחזיקי אייפון. לפי חברת מאסטרקארד, אחוז עסקאות המובייל צמח בכ-400% מתחילת השנה אך מהווה רק 7% מסך הרכישות בכרטיסים במסופים תומכי הטכנולוגיה הזאת.

דומינוס ומקדונלד'ס חינם

כל חברות האשראי והבנקים יתנו הטבות למשתמשים באפליקציה, למרות שלרובם כבר יש ארנקים דיגיטליים משלהם. בין היתר, בנק הפועלים מאפשר תשלום בביט (לא רק לאנשי קשר, גם כאפליקציה שמחליפה כרטיס אשראי) ולויזה כאל יש את כאל פיי. זאת משום שמערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, שמותקנת על רוב הטלפונים הסלולריים בישראל, מאפשרת הפעלה של אפליקציות רבות כאלה, בעוד שמשתמשי אפל מוגבלים לאפליקציית אפל פיי בלבד.
למרות שגוגל פיי מתחרה באפליקציות של חברות האשראי והבנקים, כולם יתנו הטבות למשתמשים בגוגל פיי בשל הסכמים עם גוגל, וכן כדי שכרטיס האשראי שלהן יהיה הראשון לשימוש בארנק הדיגיטלי ויהפוך ברירת המחדל של המשתמש.
בין היתר, ישראכרט תציע קופון לפיצה דומינוס חינם למצטרפים. אמריקן אקספרס תיתן 10% החזר כספי. בכרטיסי מאסטרקארד יינתן כפל צבירת נקודות והחברה גם תעניק ארוחה חינם במקדונלד'ס בשווי של עד 45 שקל בקניית ארוחה נוספת. כמו כן, תינתן הנחה של 50% במכונות המשקה והחטיפים האוטומטיות משקר, הנושאות את מדבקת המבצע. בנק לאומי (שמחזיק באפליקציית פפר) יתן ללקוחותיו שישתמשו בגוגל פיי החזר כספי בגובה של 50 שקל ל-15 אלף הלקוחות הראשונים שיעשו שימוש בכרטיס האשראי של לאומי באמצעות אפליקציית גוגל פיי.
אפליקציית מקס תציע, בין היתר, הטבת הצטרפות של 30 שקל מתנה בארקפה, 25 שקל למימוש בצומת ספרים בקנייה מעל 100 שקל, 30 שקל בקרביץ בקנייה מעל 100 שקל, וכן 1+1 ברכישת משקה ברשת בי פרש. כל זאת, בנוסף לתוכנית הפינוקים של החברה וצבירת החזרים כספיים בכרטיסים הייעודיים לכך.
פורסם לראשונה: 20:42, 06.12.21