פרצת אבטחה ברובינהוד: אפליקציית המסחר הודיעה אמש (יום ב') כי נחשפו פרטים אישיים של כ-7 מיליון ממשתמשיה. על פי ההודעה, ב-3 בנובמבר האקרים השיגו גישה לכתובת האימייל של כ-5 מיליון משתמשי האפליקציה, וכן חשפו את שמותיהם המלאים של כשני מיליון משתמשים. עוד צוין כי ממאות משתמשים הושגו גם תאריכי הלידה והמיקוד שלהם, ומחלקם אף פרטים נוספים.
>> >> לסיפורים המעניינים והחמים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

1 צפייה בגלריה
אפליקציית רובין הוד
אפליקציית רובין הוד
אפליקציית רובינהוד
(צילום: shutterstock)
"ברוב המקרים, המידע שהושג היה כתובת אימייל או שם מלא. מ-310 בני אדם הושגו גם תאריך הלידה והמיקוד. ב-10 מקרים הושגו פרטים מקיפים יותר", נמסר מהחברה. ברובינהוד העריכו כי לא נחשפו פרטי חשבונות או כרטיסי אשראי של משתמשים, וגם לא מספרי תעודות זהות.
במסגרת הפריצה, דרשו ההאקרים תשלום כופר, אולם בחברה העריכו כי "לא נגרם הפסד כספי לאף לקוח כתוצאה מהאירוע". ברובינהוד ציינו כי החברה עורכת חקירה של פרצת האבטחה והודיעה עליה לרשויות אכיפת החוק.

פופולרית ושנויה במחלוקת

רובינהוד, שנוסדה ב-2013, הצליחה כפלטפורמת מסחר אשר נתנה מקום למשקיעים קטנים ומזדמנים, גבתה עמלות נמוכות במיוחד ואיפשרה כמעט לכל אחד גישה אל הבורסה, בממשק שנראה כמו משחק ומכיל אלמנטים מוכרים מרשתות חברתיות.
על העמלות האפסיות היא מפצה באמצעות מודל רווחים שנוי במחלוקת, כאשר ב-2018 נחשף כי החברה פעלה באופן בלתי שקוף כלפי המשתמשים שלה ומכרה את המידע על הפעילות שלהם תוך גביית עמלה שמנה. בדצמבר 2020 היא יישבה תביעה של רשות ניירות הערך האמריקנית ונאלצה לשלם 65 מיליון דולר על ההטעיה.
בסיס המשתמשים הצעיר שלה הוביל גם לטרגדיה: ביוני 2020 התאבד סטודנט בן 20, שהשקיע כספים בפלטפורמה לאחר שראה מאזן שלילי של יותר מ-700 אלף דולר. אלא שהמאזן השלילי התברר לאחר מעשה כטעות חישובית, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. במכתב ההתאבדות האשים הצעיר את רובינהוד בכך שאיפשרה לו לקחת סיכונים מופרזים בהשקעותיו.
במהלך משבר הקורונה הפכה האפליקציה לפופולרית אפילו יותר, כשצעירים משועממים שהיו סגורים בבית, פנו אליה כדי להתנסות לראשונה בחוויית הבורסה. פלטפורמת המסחר הציגה גידול משמעותי במספר המשתמשים לאורך כל תקופת הקורונה.
כיום מספר המשתמשים ברובינהוד מוערך ב-22 מיליון. 19 מיליון מהם השתמשו בה באופן פעיל בחודש ספטמבר.