התחדשות עירונית במרכז הארץ ובאזור השרון: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז אישרה היום (ב') באופן סופי תוכנית פינוי בינוי במתחם אשכנזי-העצמאות בעיר יהוד-מונוסון. המשמעות היא שכעת ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה מכוח התוכנית.
התוכנית כוללת בנייה של 444 יחידות דיור, שיוקמו במתחם מגורים אשר ישלב 6 מבני מגורים בני 14 קומות בבינוי מרקמי בגובה 4 קומות מעל קומת קרקע מסחרית. כיום מצויות במתחם 114 יחידות דיור ישנות ב-7 מבני רכבת ותיקים בני 4 קומות שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
2 צפייה בגלריה
תוכנית התחדשות עירונית יהוד
תוכנית התחדשות עירונית יהוד
תוכנית התחדשות עירונית ביהוד
(הדמיה: קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ)
התוכנית, שקודמה על ידי חברת אאורה ונערכה על ידי משרד קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים, משתרעת על שטח כולל של כ-13 דונם בין הרחובות אשכנזי, ויצמן והעצמאות ונמצאת במרחק של כ-200 מטרים מקו הרכבת הקלה (הקו הסגול).
מהוועדה נמסר כי התוכנית מציעה לחזק את המסחר לאורך דרך העצמאות ורחוב ויצמן על ידי הוספת חזית מסחרית בהיקף של כ-1,580 מ"ר ומוסיפה שטחים למבני ציבור לאורך רחוב אשכנזי. כמו כן, היא כוללת הקמת כיכר עירונית בשטח של כ-1.3 דונם בלב המתחם, שתתחבר עם שטח ציבורי פתוח בפינת הרחובות ויצמן והעצמאות - כיכר העצמאות.
לדברי יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון, "מדובר בפרויקט חשוב המגיע לאישור ומהווה נדבך נוסף בחידוש המרקם הוותיק של העיר. הפרויקט מציע תכנון עכשווי, הכולל עירוב שימושים וצירי הליכה פתוחים לשמירה על נגישות מיטבית להולכי הרגל".

נתניה: 275 דירות חדשות במרכז העיר

בתוך כך, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה, המשמשת ועדה עצמאית, אישרה באופן סופי תוכנית מתאר מקומית להתחדשות עירונית בחלק הדרומי של מרכז העיר. מדובר בפרויקט פינוי בינוי, הכולל הקמה של 275 דירות חדשות במקום 81 דירות ב-7 בנייני מגורים ישנים בני 3-4 קומות שנבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת במתחם הרחובות ברודצקי, דוד שוב והגליל. הפרויקט משתרע על פני 7 חלקות בשטח כולל של 5.4 דונם.
2 צפייה בגלריה
תוכנית התחדשות עירונית מתחם ברודצקי דרום מרכז נתניה
תוכנית התחדשות עירונית מתחם ברודצקי דרום מרכז נתניה
תוכנית התחדשות עירונית מתחם ברודצקי דרום מרכז נתניה
(הדמיה: ישר אדריכלים)
במסגרת התוכנית, שמקודמת בשותפות שווה על ידי חברת ויתניה, העוסקת בעיקר בנדל"ן מניב ובמיזמי התחדשות עירונית במרכז הארץ, וחברת הביצוע הוותיקה SGS LIVING, ייבנו במתחם מגדל בן 30 קומות ושני בניינים נוספים בני 16 ו-10 קומות. בנוסף ייבנו גני ילדים ושטחי תעסוקה ומבני ציבור. במרכז התוכנית, שנערכה על ידי משרד ישר אדריכלים, מתוכנן פארק ירוק לרווחת הציבור וכן חניון תת קרקעי.
מטרת התוכנית הינה התחדשות עירונית על ידי איחוד וחלוקה של המגרשים הקיימים, באופן שיאפשר הקמת דירות מגורים חדשות, משרדים וגני ילדים בקומת הקרקע של המבנים. בסך הכול מדובר בשטחי ציבור בהיקף של כ-300 מ"ר, בשטחי תעסוקה בהיקף של כ-1,200 מ"ר ובשטחי מגורים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר.