דיפלומט חוזרת בה מכוונתה להעלות מחירים, שצוינה בדו"חות החברה לרבעון השני. בדו"חות הכספיים שפרסמה החברה לרבעון השלישי של 2021, מסרה דיפלומט כי עליית מחירים, אם תהיה כזו, לא תיגרם כתוצאה מעליית מחירי ההובלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בדו"חות נכתב: "עלויות ההובלה היומית לדיפלומט מאירופה לישראל עלו בעשרות אחוזים, ומהמזרח במאות אחוזים. למרות זאת, השפעת האירועים הנ"ל על תוצאות פעילות החברה רלוונטיים בעיקר לתחום הפעילות בישראל, והיא אינה מהותית משום שבמרבית המוצרים בהם עלות הסחורה כוללת הובלה ימית, ספקי החברה לא העלו מחירים. כמו כן, פועלת החברה לרכישת מלאי מוצרים מרכש מקומי ולא ייבוא".
1 צפייה בגלריה
מיוטשופ - מיונז וקטשופ של היינץ
מיוטשופ - מיונז וקטשופ של היינץ
מוצרי היינץ שמייבאת דיפלומט
(צילום: מירב קריסטל)
ברבעון הקודם כתבה החברה כי אין ביכולתה להעריך את השפעת העלייה במחירי ההובלה הימית, וציינה שהיא נערכת לאפשרויות שונות ובמידת הצורך תבחן עדכון מחירי מכירה, מה שגרם ספקולציות לגבי אפשרות שתעלה מחירים. יש לציין כי גם ירידת שער הדולר מסייעת לחברה באותם מוצרים מיובאים.
כזכור, מכיוון שדיפלומט ציינה בדו"ח הרבעון השני של השנה את נושא עליית המחירים, מנכ"ל החברה נעם וימן זומן לחקירה בראשות לתחרות בחשד לתיאום מחירים.
מהדו"ח האחרון עולה כי מכירות החברה ירדו ב-5% והסתכמו ב-677 מיליון שקל, והרווח הנקי צנח ב-13.6% והסתכם ב-21.9 מיליון שקל. המכירות בישראל (לחברה פעילות הפצה גם בחו"ל) ירדו ברבעון ב-8.2% והסתכמו ב-389 מיליון שקל. הריווחיות התפעולית בארץ ירדה ב-5.2%.
החברה מייבאת בין היתר מוצרים של פרוקטר אנד גמבל, היינץ, ביונד מיט, רד בול, מילקה, לואקר, קפה ג'ייקובס, פרינגלס, טונה סטארקיסט ועוד.