2 צפייה בגלריה
מתחם קרול פתח תקוה
מתחם קרול פתח תקוה
מתחם קרול בפתח תקווה
(הדמיה: משרד צפור אדריכלים ומתכנני ערים)
עוד פרויקט פינוי בינוי במרכז הארץ: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, בראשות שירה ברנד, אישרה השבוע להפקדה תוכנית התחדשות עירונית בפתח תקווה. התוכנית כוללת הקמה של 376 יחידות דיור ב-3 מגדלי מגורים, האחד בן 35 קומות ושני מגדלים נוספים בני 25-30 קומות, לצד מבני ציבור, תעסוקה ומסחר בסמוך לתחנת הרכבת הקלה. מתוך כלל הדירות שייבנו, 113 יחידות דיור יהיו קטנות בשטח כולל של עד 75 מ"ר.
התוכנית, שקודמה על ידי חברת נדל"ן חכם ונערכה על ידי משרד צפור אדריכלים ומתכנני ערים, משתרעת על שטח של כ-10 דונם וממוקמת במרכז העיר, בתחום הרחובות ז'בוטינסקי מדרום, אורלוב מצפון, קרול ממערב ורופין ממזרח. במסגרתה יוקמו מגדלי עירוב שימושים, כך שקומות המגורים ייבנו מעל 2 קומות משרדים בהיקף של 3,500 מ"ר וקומת קרקע מסחרית.
2 צפייה בגלריה
מתחם קרול פתח תקוה
מתחם קרול פתח תקוה
קומות קרקע מסחריות. המתחם בפתח תקווה
(הדמיה: משרד צפור אדריכלים ומתכנני ערים)
במסגרת התוכנית יהרסו 5 בנייני רכבת ותיקים בני 3 קומות עם 96 דירות ישנות. בנוסף ליחידות הדיור, הוועדה הקצתה כ-2.3 דונם של שטח ציבורי לטובת הקמת בית ספר חדש וכן בנייה של 3 גני ילדים בתחום מבני המגורים. התוכנית מצטרפת לתוכניות התחדשות עירונית נוספות בעיר, בין היתר במתחם רמת ורבר (מדרום לציר הראשי ז'בוטינסקי), מתחם שלום אש, מתחם אורלוב, מתחם שילר ופרויקט הברון.
מתכנן מחוז מרכז במינהל התכנון, גיא קפלן, מסר: "התוכנית היא נגזרת מתוכנית המתאר העירונית, אשר זיהתה את המרחב להתחדשות עירונית והעצמת זכויות הבנייה לאורך ציר הקו האדום של הרכבת הקלה. התוכנית מקצה שטח למבני ציבור וכוללת עירוב ציבורים של מסחר, תעסוקה ומגורים, תוך תכנון מרחב ציבורי של רחוב קרול".