טבע ישראל תשווק את מוצרי תיקון עולם: חברת הקנאביס חתמה על הסכם עם טבע ישראל - חברה בת של יצרנית התרופות טבע - במסגרתו תמכור לה שמני קנאביס רפואי (מסוג THC ו-CBD), טבע ישראל תשווק ותמכור אותם בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית.
כמו כן בכוונת הצדדים להיכנס לפעילות בשוק האוקראיני בהמשך הדרך, בהתאם להתפתחות רגולטורית שתותיר זאת - לפי הודעתן ממשלת אוקראינה מובילה מהלך להסדרת החקיקה בעניין.
1 צפייה בגלריה
קנאביס רפואי
קנאביס רפואי
קנאביס רפואי. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
זוהי התפתחות מהותית עבור תיקון עולם, שמזנקת בהתאם בבורסה בת"א; בין 2 החברות יש גם קשר אישי - מנכ"ל תיקון עולם אבינועם ספיר כיהן בעבר כמנכ"ל טבע ישראל. ספיר נכנס לתפקידו החדש בתיקון עולם באפריל אשתקד. שתי החברות מציינות עוד כי בכוונת טבע לחקור את זני הקנאביס שבהם ייעשה שימוש.
ההסכם קובע גם כי הקשר בין הצדדים יהיה בתנאי בלעדיות - תיקון עולם תייצר עבור טבע ישראל מספר מוצרי קנאביס רפואי בתצורת שמנים, המבוססים על זנים שפותחו ונחקרו על ידי חברת הקנאביס. אם אכן יאושר לטבע השיווק באוקראינה, הפעילות המשותפת במדינה נקבעה לפי ההסכם לתקופה של 10 שנים, אם אפשרות להארכה ב-9 שנים נוספות.
מנכ"ל טבע ישראל, יוסי אופק מסר כי "תחום הקנאביס הרפואי מתפתח ומתמקצע בקצב מסחרר בישראל, ויש כלפיו פתיחות רבה יותר בארץ ובעולם. כיום ברור לרבים בתעשיית הפארמה ובקהילה הרפואית כי השימוש בשמנים המופקים מזני קנאביס מסוימים עשוי להעניק אפשרויות טיפול נוספות ולתת מענה לצרכים רפואיים לא מסופקים של המטופלים".
ספיר ציין כי בתיקון עולם "גאים על הבעת האמון של טבע ישראל שבחרה בנו כשותפיה האסטרטגיים לכניסת טבע ישראל לתחום מוצרי הקנאביס הרפואי. אני סבור שזהו אחד מההסכמים החשובים שנעשו בענף בשנים האחרונות בישראל".