דלק, קנאביס, קפה ומאפה: סונול שבשליטת דודי ויסמן, המפעילה רשת תחנות דלק, נכנסת לתחום הקנאביס. הרשת תקים לראשונה בישראל בחלק ממתחמי התדלוק שלה רשת בתי מרקחת חדשה למכירת מוצרי קנאביס רפואי בהשקעה של כ-30 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לממון ול-ynet נודע כי שני הסניפים הראשונים ייפתחו בתחנות דלק באילת ובמודיעין ברבעון הראשון של 2022, ויימכרו בהם מוצרי קנאביס רפואי במרשם לצד מוצרים משלימים. בכל סניף יהיה רוקח שיספק את הקנאביס לפי מרשם.
1 צפייה בגלריה
(צילום: אוראל כהן)
כמו כן, חלק מהסניפים יהיו עירוניים ויקומו בסמוך לסניפי רשת הסופרמרקטים סיטי מרקט, שנרכשה לאחרונה על ידי החברה ופועלת בעיקר בתל אביב. הסניפים הראשונים יהיו בשטח של יותר מ-150 מ"ר כל אחד. בכוונת סונול לפתוח בשלוש השנים הבאות עשרות סניפים בפריסה ארצית.

עוברות לקמעונאות

מדובר בחלק ממגמה של כל חברות הדלק להרחיב את עסקיהן לתחום הקמעונאות, לנוכח משבר האקלים והצורך לעבור לאנרגיה ירוקה ולהפחית את השימוש בדלק מזהם. לדוגמה, פז רכשה את רשת הסופרים פרשמרקט ואת סופר יודה, סונול רכשה את סיטי מרקט, חברת דלק שנרכשה על ידי להב אל.אר מתכננת לפתח מתחמים מסחריים בתחנות הדלק.
הרשת החדשה של סונול תציע ללקוחות - לצד מוצרי הקנאביס הרפואי ומוצרים משלימים - מוצרי פארם הנמכרים בכל בית מרקחת, והיא תפעל בהתאם לכללי הרגולציה בתחום. לצורך כך, חברה סונול לאחת החברות הבולטות בישראל בתחום הקנאביס הרפואי. החברה תהיה הגורם המקצועי שיפעיל את בתי המרקחת וישרת את הלקוחות.
הכניסה של סונול לתחום ממשיכה את המהלך שהובילה החברה ב-2015, כשהציעה ללקוחותיה מוצרי פארמה ותרופות ללא מרשם ברשת חנויות הנוחות Sogood. בנוסף, המהלך נעשה גם על רקע הביקוש הגדל לקנאביס רפואי כאשר במקביל, נעשים צעדים רגולטוריים המאפשרים ליותר מטופלים לצרוך אותו באופן נגיש ופשוט יותר. הרפורמה החדשה בתחום הקנאביס הרפואי יצאה לדרך לפני כשנתיים, והביאה לידי עלייה גדולה במספר המטופלים, העומד כיום על יותר מ-100 אלף בהשוואה ל-30 אלף לפני שנתיים.
התחזית היא כי המספר הזה ימשיך לצמוח בהתמדה בעשרות אחוזים במשך השנים הבאות. הרפורמה הביאה גם לפריחתם של חוות גידול, מפעלי ייצור ובתי מסחר, וכן להכנסת מוצרי הקנאביס לבתי המרקחת כתרופת מרשם. בכך, שוק מוצרי הקנאביס בישראל צפוי לחצות השנה את רף מיליארד השקל, והוא עתיד להציג צמיחה דרמטית בשנים הקרובות.
ניר גלילי, מנכ"ל סונול, אמר: "כניסתה של סונול לתחום הקנאביס היא בשורה של ממש לציבור צרכני הקנאביס הרפואי בישראל. תחום הקנאביס הרפואי תפס תאוצה בארץ. הוא נהנה מתמיכה רגולטורית שתאפשר לו להמשיך להתפתח ולהיות גם בשבילנו מנוע צמיחה משמעותי. זו חלק מחוויה שמציעה סונול ללקוח הכוללת גם תדלוק, קמעונאות ושירותים נוספים על הדרך".