רגע לפני הסבתה לקרפור, ההפסדים של יינות ביתן, שבשליטת אלקטרה מוצרי צריכה, מעמיקים: ההפסד לכל שנת 2022 הסתכם ב-207 מיליון שקל - כמעט פי שלושה מההפסד שרשמה החברה בשנת 2021, אז הוא עמד על 72 מיליון שקל.
ההפסד התפעולי של הרשת בשנת 2022 הסתכם ב-112 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי בסך 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
עד חודש מאי השנה אמורים להיפתח 50 סניפים של קרפור, התקווה הגדולה של אלקטרה מוצרי צריכה, שחלקה בבבעלות ובתוצאותיה הכספיות של יינות ביתן עומד על 35%. במצגת למשקיעים שפרסמה החברה היא דיווחה כי בסניפים שכבר הוסבו לקרפור נרשמה עלייה של כ-40% במכירות, כאשר המכירות למטר הסתכמו ב-38 אלף שקל - מהגבוהות בענף, כך על פי החברה.
לצורך השיפוצים גייסה החברה 250 מיליון שקל - 100 מיליון שקל מימנו הבעלים הקיימים, כולל נחום ביתן שמחזיק עדיין ב-35% ממניות החברה, ו-150 מיליון שקל נוספים הגיעו מהלוואות בנקאיות, שמגדילות את המינוף של יינות ביתן - לאחר שלא צלח הניסיון לגייס משקיע נוסף.
קרפור אמורה למכור בישראל כ-10,000 ממוצרי המותג הפרטי שלה, שאמורים להיות זולים בפער ניכר ממוצרים מתחרים בישראל, ובכך לשנות את כל התחרות בארץ. חלד עפ זאת, מתחרים כמו רמי לוי כבר הודיעו לא יהיו יקרים יותר מקרפור.
עוד עולה מהדוחות כי מכירות החברה ב-2022 הסתכמו ב-2.9 מיליארד שקל, קיטון של 4% לעומת השנה שעברה. בחברה הסבירו כי ההרעה בתוצאות היא פועל יוצא של סניפים שהושבתו לתקופות שיפוצים.
החברה צופה כי בשנת 2024 המכירות יסתכמו ב-3.8 מיליארד שקל. עד אמצע 2024 אמורה החברה להסב את כל 165 הסניפים שבבעלות יינות ביתן לקרפור.
תוצאות יינות ביתן השפיעו על תוצאות חברת האם, אלקטרה מוצרי צריכה, שסיימה ברווח נקי של 103 מיליון שקל לעומת רווח בסך 161 מיליון שקל ב-2021. בנטרול ההפסד של יינות ביתן, אלקטרה מוצרי צריכה סיימה את השנה עם רווח שנתי של 155 מיליון שקל.
סך המכירות של אלקטרה מוצרי צריכה הסתכמו ב-6.2 מיליארד שקל לעומת 4.6 מיליארד שקל בשנה שעברה, בעיקר כתוצאה מגידול במכירות המזגנים ומערכות החימום באירופה. מגזר המזגנים של אלקטרה, מקור הרווח העיקרי של החברה, רשם גידול ברווח התפעולי לסך של 135 מיליון שקל. הגידול נובע מעלייה במכירות באירופה ומשיפור הרווח הגולמי בעקבות השקת סדרות מזגנים חדשות במחיר גבוה יותר, וירידה במלאים, בשונה ממתחרים בענף.
במגזר ספורט ופנאי, הכולל את הרשת קולומביה, אדידס ואחרות, המכירות עלו מ-90 מיליון שקל ל-214 מיליון, כתוצאה מפתיחת חנויות חדשות וכניסה של חנויות אדידס לדוחות לראשונה. הרווח התפעולי במגזר עלה מ-10 מיליון שקל ב-2021 ל-20 מיליון שקל ב-2022.
צביקה שווימר, מנכ"ל חברת אלקטרה מוצרי צריכה: "אנחנו נהנים מהצלחה וביקושים גבוהים בתחום מיזוג האוויר ומערכות החימום, מייצרים ללקוחות גדולים באירופה, מחזקים כוחנו בשאר המגזרים ומשיקים את כרטיס האשראי שלנו שיחבר את כל הפעילויות".