חברת ההסעדה שולץ חוזרת למייסדיה, משפחת שולץ: בית המשפט המחוזי בת"א אישר היום (ראשון) את מכירת חברת שולץ של קרן אייפקס לחברת פוד האוס של אורן שולץ. זאת למרות שההצעה של פוד האוס עמדה על 3.2 מיליון שקל לעומת הצעות כספיות גבוהות יותר שהוגשו לאחר המועד לקבלת הצעות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
למעשה, כאשר נאמן שולץ, עו"ד אבנר כהן, קבע מועד להגשת הצעות, הוגשה הצעה יחידה מטעם פוד האוס שהוגשה במועד. לאחר מכן הגישה חברת גורמה ארוחות הצעה גבוהה יותר משל פוד האוס ב-800 אלף שקל. היום בבוקר הוגשה הצעה כספית שלישית משופרת לבית המשפט לרכישת חברת ההסעדה שולץ על ידי חברת "מצודת אגסי", שירותי הסעדה בבעלותו של איש העסקים החרדי אהרן גרינפלד מאלעד. ההצעה הכספית של מצודת אגסי המיוצגת על ידי עו"ד נח קאפלין ועו"ד שאול חיים עמדה על 4.2 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
חברת שולץ נכנסה לאחרונה להליך של הקפאת הליכים לאחר שצברה חובות של כ-100 מיליון שקל. בית המשפט מינה לחברה את עו"ד אבנר כהן ממשרד כהן וילצ'יק, שביקש לאשר את מכירת שולץ לפוד האוס שהייתה בתחילה ההצעה היחידה שהוגשה.
פוד האוס המיוצגת על ידי עו"ד אהוד גינדס נמצאת בבעלות אורן שולץ שהוא בנו של יחיאל שולץ ז"ל, מייסד חברת שולץ ומי שהיה בעבר הבעלים שלה. ב-2015 רכשה קרן אייפקס 70%-80% ממניות חברת ההסעדה שולץ בכ-150 מיליון שקל לפי שווי של כ-200 מיליון שקל ממשפחת שולץ.
עו"ד אבנר כהןנאמן שולץ, עו"ד אבנר כהןצילום: אוראל כהן
השופט חגי ברנר קבע עתה כי "יש לאשר את מכירת הפעילות והנכסים לחברת פוד האוס... יש לדחות את הטענה לפיה התמורה שהציעה פוד האוס אינה גבוהה דייה. לו סבר הנאמן בזמן אמת כי מדובר במכירה בנזיד עדשים חזקה עליו שלא היה מבקש מבית המשפט לאשרה אלא מבקש להאריך את המועד לשם קבלת הצעות טובות יותר".
עוד קבע השופט כי "בית המשפט שאמור לאשר הליכי מכר נכסים שמתקיימים תחת פיקוחו, חייב לשוות לנגד עיניו לא רק את האינטרס החומרי הצר של הנושים שלפניו, אלא גם את האינטרס הציבורי הרחב הרבה יותר ולפיו יש לעודד וליתן גיבוי להליכי מכר הוגנים, שקופים ושיוויוניים".