לא שמים פס: מאסטרקארד תפסיק להנפיק כרטיסי אשראי עם פס מגנטי. על פי החברה, עד שנת 2033 לאף אחד מכרטיסי האשראי שלה לא יהיה את הפס המגנטי, כאשר בנקים ברחבי העולם יוכלו להנפיק כרטיסי מאסטרקארד ללא הפס כבר החל משנת 2024.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
באירופה, למשל, משתמשים כבר היום בכרטיסי שבב - Chip and Pin, כאשר בבריטניה עברו לטכנולוגיית השבב כבר ב-2006. בארה"ב, החל משנת 2027 לא יידרשו הבנקים להנפיק כרטיסי אשראי עם פס מגנטי. החל משנת 2029, מאסטרקארד לא תנפיק יותר אף כרטיס חדש עם פס מגנטי.
1 צפייה בגלריה
נפרדים מהגיהוץ: מאסטרקארד תפסיק להנפיק כרטיסי אשראי עם פס מגנטי
נפרדים מהגיהוץ: מאסטרקארד תפסיק להנפיק כרטיסי אשראי עם פס מגנטי
נפרדים מהגיהוץ: מאסטרקארד תפסיק להנפיק כרטיסי אשראי עם פס מגנטי
(צילום: shutterstock)
במאסטרקארד מסבירים שהמעבר מהפס המגנטי לשבב נעשה משיקולי אבטחה. על פי החברה, כרטיסי ה-Chip and Pin החדשים, המשתמשים בטביעת אצבע, מאפשרים רמת אבטחה גבוהה יותר.
"הגיעה העת לאמץ את היכולות הטובות ביותר המאפשרות לצרכנים לשלם בקלות, במהירות ועם שקט נפשי", אמרו לאחרונה בחברה, שטוענת כי היא הראשונה בענף שנפרדת מטכנולוגיית הפס המגנטי.
על פי מאסטרקארד, מגפת הקורונה הביאה להאצה של תהליכים טכנולוגיים, שלרוב לוקחים שנים, והגבירה את הצורך של צרכנים לשלם באמצעים שונים. כך למשל, מציינים בחברה, ברבעון הראשון של 2021 גדל נפח התשלומים ללא מגע, שניתן לבצע באמצעות כרטיס או סמראטפון, בלמעלה ממיליארד דולר בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020.