חברת שטראוס נמצאת במו"מ להשקעה בחברת קייקו (KAYCO) - המפיצה הגדולה ביותר של מזון כשר בשוק האמריקני.
בבעלות החברה מותגים ידועים, בהם מנישביץ, יצרנית מזון יהודי המוכר בארץ בזכות הגפילטע פיש בצנצות והמצות לפסח, חברת קדם, יצרנית מיץ הענבים המתוק - ששולט בשוק הכשר האמריקני, חברת אפיקומן ועוד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
שטראוס
(צילום: shutterstock)
בנוסף מפיצה קייקו בשוק הכשר האמריקני גם מוצרים של יצרניות ישראליות כגון עלית של שטראוס וסברה (בשוק החרדי בלבד), ויסוצקי, בייגל-בייגל ועוד.
אלן רון, לשעבר מנכ"ל בייגל-בייגל מקבוצת יוניליוור, שבתפקידו הקודם חתם על הסכם ההפצה של החברה, משמש כיום כמנהל עסקי ההפצה של קייקו שהוקמה בשנת 1948 על ידי משפחת הרצוג וצמחה באמצעות רכישות ומיזוגים.
היקף מכירותיה השנתי של קייקו מוערך ב-400 מיליון דולר. היא מפיצה גם לרשתות השיווק הגדולות בארה"ב, כאשר השוק שם נמצא בצמיחה, מאחר שהמזון הכשר נתפס כאיכותי יותר בשל העובדה שהוא נמצא תחת בקרה - ומבוקש יותר גם בקרב צרכנים שאינם יהודים.
אם תושלם העסקה ושטראוס תרכוש מניות בחברה, תהיה לה דריסת רגל משמעותית יותר בשוק החרדי. מקרובים לעסקה אמרו כי ייתכן שבעתיד יתבצעו השקעות משותפות עם החברה במיזמים חדשים.
בשטראוס סירבו להגיב על הידיעה.
כזכור, שטראוס סיימה לאחרונה לגבש את תוכנית החומש שלה לשנים הבאות, הכוללת התייעלות וחילופי מנכ"לים (שי באב"ד, לשעבר מנכ"ל האוצר, יחליף בדצמבר את גיורא בר דעה).
מפרסום שהפיצה שטראוס לגבי תוכנית החומש שלה, עולה כי רוב הרכישות הבאות שלה ייעשו בחו"ל (בין השאר כי בארץ הסיכוי שרשות התחרות תאשר לה לרכוש חברות מזון הוא קטן).
באותו נושא אמר המנכ"ל בר דעה: "התוכנית כוללת צעדים לקידום הצמיחה שתושג על ידי מיקוד והשקעות במקומות נבחרים כמו ברזיל, ארה"ב וסין, באמצעות רכישות ומיזמים במודלים חדשים".
אגב, קרוב ל-50% ממחזור המכירות של שטראוס מקורו בחו"ל, כמו השותפות עם משפחת לימה בחברת הקפה מספר 1 בברזיל ופעילות במדינות אירופה ורוסיה, וההשקעה ביצרנית החומוס סברה הפועלת בארה"ב. רק בשבוע שעבר הודיעה שטראוס כי חתמה על חידוש השותפות עם משפחת לימה. מההסכם עולה כי שטראוס נערכת להנפקת החברה. המכירות של חברת הקפה הברזילאית הסתכמו ב־2021 ב־3.4 מיליארד שקל.