אסם מייקרת את מוצריה ב-3%-7% והודיעה על כך לרשתות המזון. בין עדכוני המחירים שנמסרו לרשתות: קטשופ יתייקר ב-6.1%, הבמבה ב-4.6%, קפה טייסטר צ'ויס ב-6.2%, פסטה פרפקטו ב-7%. נדגיש, מדובר בעדכון מחירון לרשתות, שיכולות לבחור האם לקבל את התייקרות המחירים ולגלגל אותה לצרכן.
מהחברה נמסר כי "מחירי חומרי הגלם, האריזה ועלויות השינוע זינקו בעשרות עד מאות אחוזים באופן שלא נראה כמותו בעבר. לצערנו, המגמה ממשיכה והשלכותיה מסתכמות בעלויות חסרות תקדים בהיקפן, גם בניכוי השפעת שערי החליפין. לאחר שנקטנו בכל מהלך אפשרי וספגנו את התייקרויות במשך תקופה ארוכה, אנו נאלצים לבצע עדכון שמפצה באופן חלקי בלבד על התייקרויות התשומות. מחירון מוצרי מטרנה ישאר ללא שינוי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות אסם)

בחודש שעבר פרסמנו כי לקוחות רשת סופר בונוס גילו שיש מחסור בפסטה אסם על המדפים. "בעקבות עליית מחיר פסטה אסם הוחלט על הפסקת עבודה זמנית עם הפסטות של אסם עד לקבלת מחיר אטרקטיבי למענכם הלקוחות", נכתב בשלט שהוצג על גבי המדפים.
שתי רשתות בינוניות נוספות אישרו אז ל-ynet שספקים מכווצים הנחות ומבצעים, אך ברשת שלישית אמרו: "אין לנו בעיה עם אסם". באחת הרשתות אמרו: "הם עושים ניסויים עם הקטנות, כי עם הגדולות אף אחד כרגע לא מעז להתעסק והן עצמן מבועתות מחקירת רשות התחרות".
2 צפייה בגלריה
השלט על הפסטה של אסם
השלט על הפסטה של אסם
השלט על הפסטה של אסם
גורם בענף אמר אז ל-ynet: "אסם לא שינתה מחירים והיא לא תעז לעשות זאת כרגע. כל הרשתות מסרבות לעליות מחירים בעקבות חקירת רשות התחרות, השוק בקיפאון. אבל יש דרכים להעלות מחירים ועל רשתות קטנות ובינוניות יותר קל ללחוץ ולעשות שריר".
בענף המזון חוששים להעלות מחירים מאז מחאת 2011 וטוענים כי הגיעה העת, בשל עליות במחירי השילוח והתשומות. מנגד, הדולר והאירו בצלילה, מה שמועיל ליבואנים. חלק מהחברות בענף, כמו שופרסל, שטראוס, רמי לוי, ויקטורי, דיפלומט ויוחננוף, נחקרו ברשות התחרות, ככל הנראה בחשד לתיאום מחירים בעצם ההכרזות שהכריזו חלק מהשחקנים שאין ברירה אלא להעלות מחירים.
בחודש אוקטובר העומדים בראש ויקטורי ושופרסל הודיעו כי אין מנוס מעליות מחירים בשל עליית מחירי התשומות, וחברות כמו שסטוביץ, סנו, טחנות הקמח וליימן שליסל כבר הודיעו על עליות מחירים. חלקן הוקפאו.