עליית מחירים בעקיפין? לקוחות רשת סופר בונוס גילו שיש מחסור בפסטה אסם על המדפים. "בעקבות עליית מחיר פסטה אסם הוחלט על הפסקת עבודה זמנית עם הפסטות של אסם עד לקבלת מחיר אטרקטיבי למענכם הלקוחות", נכתב בשלט שהוצג על גבי המדפים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לרשת חמישה סניפים בת"א, רמת השרון, רעננה, נתניה ויבנה. גורם ברשת אמר ל-ynet: "המחיר עלה לרשת ב-20%. אסם עשו מתווה של כאילו עליית מחיר, הם לא שינו את מחיר המחירון אבל צמצמו לרשת את ההנחות וקשה לעשות כך מבצעים. לכן הפסקנו להביא פסטה אסם.
1 צפייה בגלריה
השלט על הפסטה של אסם
השלט על הפסטה של אסם
השלט שנתלה לגבי הפסטה של אסם
"נוצר מצב שפסטה ברילה זולה לנו ב-20% מפסטה אסם, מצב לא הגיוני. אנחנו מוכרים ברילה במבצע 3 ב-15 שקל. לפני כן, היינו מוכרים פסטה אסם במבצעי 2 ב-10, 2 ב-11 שקל, אבל היום במחיר שהם נותנים לנו ניאלץ למכור לצרכן פסטה אסם ב-6.5 שקלים, זה לא מחיר טוב לפסטה הזאת, שמיוצרת באיטליה, זה לא מחיר אטרקטיבי לצרכן".
בשתי רשתות בינוניות נוספות אישרו שספקים מכווצים הנחות ומבצעים, אך ברשת שלישית אמרו: "אין לנו בעיה עם אסם". באחת הרשתות אמרו: "הם עושים ניסויים עם הקטנות, כי עם הגדולות אף אחד כרגע לא מעז להתעסק והן עצמן מבועתות מחקירת רשות התחרות".
גורם בענף אמר ל-ynet: "אסם לא שינתה מחירים והיא לא תעז לעשות זאת כרגע. כל הרשתות מסרבות לעליות מחירים בעקבות חקירת רשות התחרות, השוק בקיפאון. אבל יש דרכים להעלות מחירים ועל רשתות קטנות ובינוניות יותר קל ללחוץ ולעשות שריר".
לפי נתוני סטורנקסט לחודש אוקטובר, פעילות המבצעים בשוק מוצרי הצריכה התכווצה מ-22.1% מהמכירות באוקטובר 2020 ל-15.3% השנה.
בחודש האחרון, העומדים בראש ויקטורי ושופרסל הודיעו כי אין מנוס מעליות מחירים בשל עליית מחירי התשומות, וחברות כמו שסטוביץ, סנו, טחנות הקמח וליימן שליסל כבר הודיעו על עליות מחירים. חלקן הוקפאו.
בענף המזון חוששים להעלות מחירים מאז מחאת 2011 וטוענים כי הגיעה העת, בשל עליות במחירי השילוח והתשומות. מנגד, הדולר והאירו בצלילה, מה שמועיל ליבואנים. חלק מהחברות בענף, כמו שופרסל, שטראוס, רמי לוי, ויקטורי, דיפלומט ויוחננוף, נחקרו ברשות התחרות, ככל הנראה בחשד לתיאום מחירים בעצם ההכרזות שהכריזו חלק מהשחקנים שאין ברירה אלא להעלות מחירים.
מאסם נמסר בתגובה: "אסם נסטלה לא שינתה את מחירון הפסטה. מעבר לכך, לא נוכל להתייחס להסכמים מסחריים עם הלקוחות".
מסופר בונוס נמסר בתגובה: "אנחנו שומרים על יחסים טובים עם אסם".