שר האוצר, אביגדור ליברמן, התייחס בפתח ישיבת הסיעה של ישראל ביתנו אתמול (ב') ללחצים להוריד את המס הגבוה על הדלק, ואמר כי "להוריד את מס הבלו עכשיו זה כמו לעשות טיח באמצע רעידת אדמה חזקה. צריך להמתין שהמצב יתמתן לפני שנוקטים בכל מיני צעדים, ולנשום עמוק".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כזכור, מחירי הדלק עלו הלילה ל-7.05 שקלים לליטר בנזין - המחיר הגבוה ביותר מזה שמונה שנים - בצל הזינוק של מחירי הנפט על רקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. עוד לפני פרסום ההתייקרות, התנהלו מגעים מאחורי הקלעים בנוגע לאפשרות להקל במס על הדלק ולהפחית אותו באופן זמני, בעיקר מכיוון בכירי "יש עתיד". עם זאת, בכירים במשרד האוצר שוללים בתוקף כל הפחתה שכזאת, וטוענים כי "לישראל אין אפשרות לוותר על ההכנסה מהמס על הדלק, ובנוסף צריך להבין שאת רוב המס משלמים העשירונים העליונים".
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בחצות הלילה שבין שני לשלישי עלו מחירי הדלק ב-34 אג' מחודש קודם וביותר משקל ביחס למרץ 2021, אז עמד המחיר על 5.99 שקל לליטר. תוספת בעד שירות מלא עומדת על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם. מחיר הדלק הגבוה ביותר נרשם בספטמבר 2012, אז הוא עמד על 8.25 שקלים לליטר. בנובמבר 2014 עמד מחיר הדלק על 7.05 שקל לליטר, ומאז היה נמוך יותר - עד היום.
ברקע להתייקרות הדלק: מחיר חבית הנפט עלה עם פרוץ המלחמה למעל 105 דולר, אולם בסוף השבוע ירד כבר ל-99 דולר ואף נמוך מכך. את מחיר הדלק מחשבים לפי חמשת הימים שלפני שני ימי העסקים האחרונים של החודש, כך שהימים הרלוונטיים לחישוב מחירי הדלק בישראל בחודש מרץ הם מיום שני השבוע ועד שישי של השבוע שעבר.
פורסם לראשונה: 14:32, 28.02.22