בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא בסוף השבוע צו הקפאת הליכים לחברת זברה שירותי רכב ומינה לה נאמן זמני. בכך, נעתר בית משפט לבקשתה של החברה, ממנה עלה כי חובותיה עומדים על כ-11 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חברת זברה שירותי רכב הינה חברה לשירותי דרך, המיועדת לספק שירותים לנהגים מבוטחים ולקוחות קצה באמצעות חברות ביטוח וחברות במגזר העסקי והפרטי. בין שירותי החברה ניתן למנות שירותי גרירה וחילוץ, טיפול בבעיות קלות בשטח, החלפת צמיגים ועוד. לחברה כ-200 אלף לקוחות.
1 צפייה בגלריה
גרר. אילוסטרציה
גרר. אילוסטרציה
גרר. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
מבקשה שהגישה החברה לשופט חגי ברנר, באמצעות עוה"ד דנה פלד ומשה תורג'מן, עולה כי החברה פעילה משנת 1999 ומספקת את שירותיה בכול רחבי הארץ. עוד נטען כי החברה מעסיקה כיום 50 עובדים (חלקם מיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן) העובדים בהעסקה ישירה ובשנים האחרונות עומד מחזור המכירות השנתי של החברה על ממוצע של כ-28 מיליון שקל לשנה.
במסגרת הבקשה ציינה החברה כי בימים אלה מנהלת החברה משא ומתן מתקדם עם רוכשים פטונציאלים לרכישת פעילות החברה. עוד עולה כי אף הוגשה הצעת רכישה.
בין לקוחות החברה נמנים "ליברה", איילון, שירביט, ביטוח חקלאי, ביטוח ישיר ועוד. אולם בבקשה נטען כי החל משנת 2019 החליטה החברה להרחיב פעילותה ולשם כך החלה לתמחר את שירותיה במחיר הפסדי, על מנת להרחיב את מעגל לקוחותיה. "במשך שנתיים הפסידה החברה סך של כארבעה מיליון שקל וכתוצאה מתזרים מזומנים שלילי, לא עמדה החברה בתשלום עמלות לסוכני מכירות במועד, עובדה אשר גרמה לסוכני המכירות למכור את כתבי השירות לחברות מתחרות.
"בשל כך, הכנסות החברה קטנו משמעותית... נכון לרבעון אחרון לשנת 2021 העסיקה החברה יועץ כלכלי לרבות יעוץ רו"ח חיצוני והחלה בהליכים פנים ארגונים של התייעלות בעזרתם צמצמה החברה את הפסדיה מסך של כארבעה מיליון שקל לסך של כ-700 אלף שקל", נטען.
מהבקשה עולה כי מתוך חובות של כ-11 מיליון שקל, חבה החברה לבנקים כ-3.6 מיליון שקל, לספקים כ-4.5 מיליון שקל, לעובדים כחצי מיליון שקל ועוד. מנגד, נכסי החברה, נטען, מגיעים לסך של כארבעה מיליון שקל.
החברה טוענת בבקשה כי "ברור, כי ככל וניתן יהיה למכור את פעילות החברה לגורם מתחום הפעילות בהליך מהיר ככל הניתן, נראה שניתן יהיה להשיא תמורה אופטימלית ממימוש נכסי החברה ואולי אף לערוך הסדר נושים בעניינה של החברה ככל שיימצא הרוכש המתאים על ידי הנאמן הזמני שימונה".
עו"ד נדב לב, שמונה כנאמן לחברת זברה שירותי רכב, מסר: "חרף הקושי המשפטי, החברה פועלת, בראש ובראשונה, לשמירה על המשכיות ורציפות השירות ללקוחותיה. שירות מצטיין ללקוחות החברה הוא בראש מעייניה, וכך גם יהיה בעתיד".