אחרי שפספסה את תחזית המנויים, מניית נטפליקס מחקה 22% בנעילת המסחר אמש (ו') בוול סטריט. המדדים המובילים ננעלו בירידות חדות, כאשר נאסד"ק ירד ב-2.7%, דאו ג'ונס ב-1.3% ו-S&P 500 ב-1.9%. זאת, ביום רביעי של ירידות בבורסות ניו יורק. בסיכום השבועי נאסד"ק צנח ב-7.6%, S&P 500 ב-5.7% ודאו ג'ונס ב-4.6%. במקביל: גם שווי מטבעות הקריפטו צנח, כאשר הביטקוין נסחר מתחת ל-36 אלף דולר. מחירי הביטקוין ירדו בחדות מאז נובמבר, אז נרשם שיא של כ-69 אלף דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אפליקציית המסחר של בינאנס
אפליקציית המסחר של בינאנס
(צילום: Shutterstock)
מעבר לאינפלציה הגוברת בארה"ב ולירידות החדות במניות הטכנולוגיה, אשר בסבירות גבוהה השפיעו גם על שוק הקריפטו, גורם נוסף הוביל ככל הנראה לירידות החדות בשוק המטבעות הווירטואליים והוא רוסיה.
הבנק המרכזי של המדינה הציע ביום חמישי האחרון לאסור על שימוש ועל כרייה של מטבעות קריפטוגרפיים בשטח רוסיה, בטענה שהתחום מסכן את "היציבות הפיננסית ואת ריבונות המדיניות המוניטרית". זאת, בעוד רוסיה היא בין המדינות המובילות לכריית מטבעות וירטואליים בעולם.
בחודש ספטמבר האחרון סין הובילה מהלך דומה ואסרה לחלוטין על כל פעילות בתחום המטבעות הווירטואליים בשטחה, לרבות כרייה. כתוצאה מכך, חלקים גדולים מפעילות הכרייה העולמית עברו למדינות אחרות בעולם, בראשן ארה"ב, קזחסטן ורוסיה.

נטפליקס מפספסת

במקביל, ענקית הסטרימינג האמריקנית פרסמה כאמור ביום חמישי דו"חות לרבעון הרביעי של 2021, מהם עולה כי החברה רשמה 8.28 מיליון מנויים חדשים רבעון האחרון של השנה שעברה. זאת, מעל לתחזיות האנליסטים, אולם מתחת לתחזית של נטפליקס עצמה אשר עמדה על 8.5 מיליון מנויים.
2 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: shutterstock)
נטפליקס דיווחה כי היא מצפה ל-2.5 מיליון מנויים חדשים ברבעון הראשון של 2022 - ירידה משמעותית לעומת 3.98 מיליון מנויים חדשים שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון האחרון החברה הצליחה לעקוף בצורה משמעותית את תחזית הרווח למניה שעמדה על 0.88 דולרים ולרשום רווח של 1.33 דולרים למניה. הכנסות החברה תאמו לציפיות האנליסטים ועמדו על 7.71 מיליארד דולר.
על אף שהרווח למניה עלה בהרבה על המצופה, עדיין מדובר בירידה משמעותית לעומת רווח של 3.19 דולרים למניה ברבעון הקודם. הנפילה מיוחסת בעיקרה לעלייה משמעותית בהוצאות החברה מ-7.48 מיליארד דולר ברבעון השלישי ל-7.71 מיליארד דולר ברבעון האחרון.
פורסם לראשונה: 17:05, 21.01.22