ממשלת צרפת צפויה להציג מחר (רביעי) את התוכנית שלה להקלה על האזרחים בעקבות האינפלציה הגבוהה במדינה (5.8%), כאשר המטרה של הנשיא עמנואל מקרון היא לנסות להעביר את התוכנית בחקיקה בפרלמנט, לראשונה מאז שמפלגתו איבדה בו את הרוב.

הנחה על הדלק

הממשלה אמורה להאריך את הפחתת המס של 0.18 אירו לליטר דלק עד סוף אוגוסט, כאשר שר האוצר ברונו לה מאייר הציע שהיא תימשך עד סוף השנה, בכפוף לאישור הפרלמנט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
תחנת דלק בעיר ליל
תחנת דלק בעיר ליל
תחנת דלק בעיר ליל
(צילום: AP)
כמו כן, המעסיקים יוכלו להעניק עד סוף שנת 2023 החזרי נסיעה פטורים ממס במשכורת של העובדים בסכום של עד 700 אירו לעומת 500 אירו עד כה, כאשר מרכיב הדלק בתוך החזרי הנסיעה הוכפל מ-200 אירו ל-400 אירו.

בונוסים לעובדים פטורים ממס

ההפרשות לפנסיה ותשלומי הרווחה השונים יוגדלו ב-4%, בונוסים פטורים ממס שחברות יוכלו לשלם לעובדים יוגדלו מ-1,000 אירו ל-3,000 אירו, ויכולים להגיע גם ל-6,000 אירו אם מדובר בחלוקת רווחי החברה.
בכל מה שקשור לדיור, משכירי הדירות יוכלו להקפיץ את דמי השכירות עד 3.5% למשך שנה, והסובסידיה של הממשלה על דיור למשפחות מעוטות יכולות יגדל ב-3.5%.

ביטול ההיטל השנתי על הטלוויזיה

כמו כן, הממשלה תחלק שוברי מזון בשווי 100 אירו לאנשים בעלי הכנסה נמוכה.
ההיטל השנתי הקבוע בסך 138 אירו שאזרחי צרפת היו משלמים יבוטל, והטלוויזיה הציבורית תמומן מתקציב המדינה.
2 צפייה בגלריה
עמנואל מקרון
עמנואל מקרון
עמנואל מקרון. התוכנית תאושר בפרלמנט?
(צילום: AP)

מה קורה במדינות אחרות באירופה?

לא רק הצרפתים נוקטים בצעדים בניסיון להתמודד עם האינפלציה. גם באיטליה מנסים להקל על התושבים. הממשלה האיטלקית כבר הורידה לאחרונה את המס על הדלק, שהגיע ל-2.07 אירו לליטר, ב-0.3 אירו לליטר - והיא צפויה להמשיך בהטבה הזאת לפחות עד תחילת אוקטובר, כך על פי התקשורת המקומית. חבילת הסיוע, שככל הנראה תאושר במחצית השנייה של חודש יולי תהיה בשווי של כ-8 מיליארד אירו, כשהממשלה האיטלקית תממן אותה מהביצועים הכלכליים והפיננסיים הטובים מהצפוי שלה השנה.
זאת לא ההטבה היחידה של הממשלה שקשורה לאנרגיה. ב-30 ביוני היא אישרה צעדים לתמיכה בחוזים ארוכי טווח לייבוא גז, הפחיתה מס על חשבונות אנרגיה במשקי בית ונתנה הלוואה של 4 מיליארד אירו לחברת האנרגיה GSE SpA כדי להאיץ את מילוי עתודות הגז שלה לקראת החורף הבא. סך כל ההוצאות של הממשלה בעקבות משבר האנרגיה יגיעו ל-40 מיליארד אירו.
בסוף חודש מאי לאור המצב הקשה אצלה, וגם בעקבות לחץ כבד מצד התושבים, ממשלת בריטניה הודיעה על חבילת סיוע של 15 מיליארד פאונד עבור מיליוני אנשים. כל משקי הבית במדינה קיבלו לחשבונות הבנק 400 פאונד כדי להתמודד עם ההתייקרויות המשמעותיות בחשבונות האנרגיה (חשמל, גז ודלק), שצפויים עוד לעלות. התמיכה המקורית הייתה אמורה לעמוד על 200 פאונד, אבל בממשלה החליטו לבסוף כי תמיכה שכזאת אינה משמעותית מספיק.
הסיוע היותר משמעותי הוא בדמות 650 פאונד במענק חד פעמי, שהגיע לפי הערכות ללמעלה מ-8 מיליון משקי בית בעלי הכנסה נמוכה בנוסף למענק של ה-400 פאונד. עוד בתוכנית הסיוע: תשלום נוסף של 300 פאונד ליותר משמונה מיליון פנסיונרים ו-150 פאונד לשישה מיליון אזרחים עם קצבת נכות.