לא צריך לרחם עליו, ועדיין, להפסיד 100 מיליארדר דולר בשנה זה דבר משמעותי גם עבור האיש העשיר בעולם, אילון מאסק. לפי סוכנות הידיעות בלומברג, מדובר בהון הרב ביותר שאדם אחד איבד אי פעם בשנה.
מאסק עדיין מדורג ראשון בטבלת עשירי העולם עם הון מוערך של 170 מיליארד דולר. דרך אגב, לשיא הונו הגיע מאסק לפני קצת יותר משנה עם 340 מיליארד דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: רויטרס)
הסיבה המרכזית להפסדיו של מאסק היא נפילת מניית טסלה ב-52% מתחילת השנה, והיא נמצאת כעת ברמה הנמוכה ביותר שלה מזה כשנתיים - 167.87 דולר למניה.
יצרנית המכוניות החשמליות, שמהווה את מקור הונו המרכזי של מאסק, נאבקת בלא מעט בעיות לאחרונה, ביניהן הגבלות הקורונה בסין, שמקשות על המכירות שלה בשוק השני הכי גדול שלה בעולם אחרי ארצות הברית. כמו כן, לאחרונה הודיעה טסלה על ריקול של יותר מ-300 אלף מכוניות בעקבות תקלה בפנסים האחוריים, דבר שלא התקבל בצורה יפה אצל המשקיעים. לצד זה אפשר לציין גם את הבעיות הכלל עולמיות, שגם מהן החברה סובלת, כמו למשל העיכובים בשרשרת האספקה ועלויות חומרי הגלם שהתייקרו.
מאסק מחזיק גם בטוויטר, אחרי שרכש אותה לאחרונה עבור 44 מיליארד דולר. לא בטוח שהאיש העשיר בעולם חשב שהרשת החברתית תעשה לו כל כך הרבה צרות בזמן כל כך קצר. אחרי שהחליט ברגע אחד לפטר אלפי עובדים, ובהמשך רבים גם התפטרו אחרי שהציב להם אולטימטום "לעבוד שעות ארוכות ובעצימות גבוהה, או לעזוב", מסתבר שגם חלק מאלה שהסכימו לאולטימטום פוטרו.
לפי דיווח של בלומברג, החברה פיטרה עובדים במחלקת המכירות שלה, למרות שאמרו כי הם מסכימים עם החזון של המיליארדר. לא ברור בכמה עובדים מדובר, אבל אחד המפוטרים אישר את הדברים ואמר שגילה שלשום במייל כי הוא אינו נחוץ יותר בחברה והוא משוחרר מתפקידו.
לצד זה, מנהל הפעילות של טוויטר בצרפת, דמיאן ויאל, הודיע כי החליט להתפטר מתפקידו על רקע הקיצוצים והשינויים המשמעותיים של מאסק. "זה נגמר", צייץ ויאל, והודה לעובדיו בצרפת אותם הוביל במשך שבע שנים.
בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס אישר ויאל את הדברים, אך סירב לפרט את הנסיבות שהובילו אותו להתפטר, וגם את כמות האנשים שמעסיקה טוויטר בצרפת וכמה עובדים פוטרו אחרי השתלטות מאסק על החברה.
לפי חוקי העבודה בצרפת, חברות לא יכולות לפטר עובדים שכירים ברגע אחד, אלא הן צריכות להודיע רשמית לאותם אנשים חודש מראש על הכוונה לפטרם.