הכאוס בטוויטר נמשך: אחרי שהציב בפני העובדים אולטימטום "תעבדו שעות ארוכות בעצימות גבוהה או שתעזבו", על פי הערכות, מאות עובדי החברה החליטו להתפטר בשעות האחרונות.
בסקר שנערך באפליקציית Blind, שמאמתת את העובדים באמצעות כתובות המייל שלהם בעבודה ומאפשרת להם לשתף מידע באופן אנונימי, 42% מתוך 180 עובדים אמרו שבחרו להתפטר, 25% ענו שהם נשארו בחברה בחוסר רצון ורק 7% ענו שהם נשארו מרצון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
כמו כן, אחרי האולטימטום שנתן וכשהבין שהמצב לא טוב, מאסק נפגש עם כמה עובדים מובילים בטוויטר בניסיון לשכנע אותם להישאר. במקביל, טוויטר הודיעה לעובדים כי היא סוגרת את משרדיה ברחבי העולם עד יום שני, ותמנע מאותם עוזבים את הגישה אליהם. לפי כמה עובדים, צוות האבטחה אף החל אתמול לגרש מהמשרד עובדים שכבר הודיעו שיעזבו.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק לצד הלוגו של טוויטר
(צילומים: EPA, AP)
חלק ממאות המתפטרים הם מהנדסים שאחראיים על תיקון באגים ומניעת הפסקות שירות ברשת החברתית, מה שמעלה שאלות בנוגע ליציבות של טוויטר. אתמוך אף החלה להאט גרסת האפליקציה בה משתמשים העובדים, וקיימת סכנה כי גם האפליקציה של טוויטר לציבור הרחב עלולה להינזק. "אם זה אכן מה שיקרה לא יהיה מי שיתקן את זה", אמרו גורמים בחברה.
בצ'אט פרטי עם כ-50 עובדי טוויטר, כמעט 40 אמרו שהחליטו לעזוב. קבוצה אחרת שהוקמה עם 360 משתמשים נקראת "פיטורים מרצון".
המספרים מדגישים את חוסר הרצון של חלק מהעובדים להישאר בחברה שבה מאסק מיהר לפטר מחצית מכ"א, כולל ההנהלה הבכירה, ומשנה ללא הכרה את התרבות שלה.
עובדי החברה בסן פרנסיסקו אף תקפו את מאסק, כשפרסמו על שורת מסך רצה מחוץ למשרדי החברה הקנטות נגד האיש העשיר בעולם. בין השאר כתבו שמאסק הוא "אוליגרך מופקר", "בן אדם בינוני", "גזען קטנוני", "מגלומן", ועוד שלל הקנטות דומות.
כאמור, ביום רביעי האחרון מאסק שלח מייל לכל עובדי טוויטר בו כתב "כדי לבנות טוויטר 2.0 פורצת דרך ולהצליח בעולם התחרותי, נצטרך לתת הכל בצורה קיצונית. באימייל התבקשו העובדים ללחוץ על "כן" עד השעה 17:00 אם ברצונם להישאר בעבודה. מי שלא לחץ ייחשב כמי שעזב ותינתן לו חבילת פיצויים, על פי אותו מייל ששלח מאסק.