במסגרת התוכנית שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לטיפול בהתייקרויות במשק, סמוטריץ' חתם ביום חמישי על צווים להפחתת מס הקנייה ומס הבלו על הבנזין. הצווים, שייכנסו לתוקף החל מהיום (ראשון), יביאו להפחתה של מחירו של ליטר בנזין בשיעור של 10 אגורות.
בכך, המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ), שעמד מתחילת החודש על 6.94 שקלים לליטר - יירד מיום ראשון ל-6.84 שקלים לליטר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו https://t.me/The_real_Ynet_Finance והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
דלק
דלק
דלק
(צילום: shutterstock)
על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקנייה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראת השעה שחלה כיום מורידה כ-3 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה, והיא עתידה לפקוע ב-16 בפברואר 2023.
על מנת להימנע מעליית מחיר הדלק לצרכן עם פקיעתה של הוראת השעה, קובעת הוראת השעה שתיכנס לתוקפה ביום ראשון, 22 בינואר 2023, כי מס הקנייה ומס הבלו אשר יחולו על בנזין עד סוף שנת 2023 יופחתו, כך שיעמדו על 3,183.32 שקל לאלף ליטר. הפחתה זו צפויה להפחית 10 אגורות נוספות ממחירו הנוכחי של ליטר בנזין לצרכן ולהעמידו על רמה הנמוכה בכ-13 אגורות לעומת המחיר ללא הוראת השעה.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "עוד צעד ועוד צעד במאבק ביוקר המחייה. התכנית שהצגנו ובתוכה ההפחתה במחיר ליטר בנזין זהו רק הצעד הראשון. יוקר המחייה פוגש כל משפחה בישראל והמצב חייב להשתנות. בחודשים הקרובים נביא צעדים נוספים ומשמעותיים. בנפשנו הדבר".
פורסם לראשונה: 16:20, 19.01.23