חברת אדום אדום שבבעלות תנובה העלתה מחירי מוצרי בשר בקר ובשר כבש בכ-10%. כך מדווחים ברשתות השיווק שמוכרות את מוצרי הבשר של החברה. מדובר בהתייקרות רגע לפני תחילת הקניות לפסח, אם כי בחלק מהרשתות קיבלו על כך הודעה כבר בינואר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מאדום אדום נמסר כי "לאור עליית מחירי חומרי הגלם והגרעינים למאכל בעלי החיים ביותר מ-25%, מחירי הבקר והכבש התייקרו. החברה ספגה את מרבית העלויות, והעלתה חלק מהמוצרים בשיעור של 5%-8%".
1 צפייה בגלריה
תמונה של בחירה של בשרים אצל הקצב
תמונה של בחירה של בשרים אצל הקצב
בשר בקר. המחשה
(צילום: Shutterstock)
החברה שלטה בעבר יחד עם דבאח בענף הבשר הטרי אך כיום יש ברשתות בעיקר יבוא מפולין ומארגנטינה וגם מברזיל ומארה"ב. אדום אדום נמכר כמותג ברשתות שופרסל, יינות ביתן, מגה בעיר ורמי לוי וכן היא משווקת חומר גלם לחצי חינם.
למרות דיווחים על התייקרות בבקר בעקבות המלחמה, יבואנים טוענים כי "אין כרגע שום התייקרות בשני השווקים. בדרום אמריקה הייתה התייקרות לפני כחצי שנה ואין כלום כרגע. סתם מעלים מחיר לפני החגים".
בחלק מהשווקים הללו הפרות גדלות במרעה, לכן מחירי הגרעינים לא משפיעים עליהן. מחירי הגרעינים ממשיכים לעלות בחודשים האחרונים וסגרו עלייה של 30%-25% במחיר המנה. המחיר עוד צפוי לעלות בגלל מלחמת אוקראינה, שהיא ספקית של 40% ממלאי התירס העולמי. בישראל המלאי כעת נמוך בכל השווקים כך שהקניות הקרובות יהיו במחירים גבוהים, כך נטען בענף. את המחירים יהיה קשה להעלות יותר בעיקר כשלצרכן הישראלי יש אלטרנטיבה ובאדום אדום מנסים שלא להגיע לרמות הפסד משמעותיות.
שוק הכבש התייקר לא רק במחירי המזון, אלא גם במחיר חומר הגלם עצמו. בחברה מייבאים כבשים חיים מפורטוגל וגם מחירם עלה בעשרות אחוזים. המחיר עלה גם ליבואנים שמייבאים בשר כבש מצונן.