מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מכונת קפה דלונגי דינמיקה S75. המחיר: 3,500-3,200 שקלים.
הקרב של מכונות הקפה השונות על ליבו של הצרכן רק נהיה קשה יותר. פעם כולנו השתמשנו במכונה הזו עם הקפסולות, אבל היום במחיר סביר אפשר לקבל קפה שטחנתם באותו בוקר, עם קצף לפי המידה שאתם אוהבים והכל בלחיצת כפתור. דלונגי מציגים את הגרסה שלהם עם סדרת המכונות של דינמיקה. האם הן מהטובות בשוק? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מכונת קפה דלונגי
מכונת קפה דלונגי
מכונת קפה דלונגי
(צילום: יח"צ)
המכונה של דלונגי היא מהזן שמאפשר לך לבחור את סוג הקפה שאתה רוצה, ואף לעצב לעצמך אותו כמו שאתה אוהב (חלש, קצת קצף, למשל). פרט לקפה, המכונה מגיעה עם מקציף מהסוג שמעביר את החלב ישר לכוס, כך שהכנת הקפוצ'ינו יורדת למינימום.
בבסיסה המכונה מגיעה עם שלוש אפשרויות לקפה - אספרסו, קפה ואמריקנו, לצד שלוש אפשרויות לקפה עם חלב - לאטה, קפוצ'ינו וקפוצ'ינו עם הרבה קצף. בכל אחת מהאפשרויות אפשר לבחור כמה חזק יהיה הקפה שיוצא. למכונה לוח שליטה פשוט למדי, משהו שדווקא אהבנו. למעלה אפשר לשמור כוסות שיהיו חמות כשמוזגים לתוכן את הקפה.
כמות הקפה שיוצאת כשבוחרים באפשרות שנקראת פשוט קפה, מושלמת לכוס של הבוקר. הקפה שיוצא נהדר. לחץ ה-15 BAR של המכונה מוציא קפה מעולה. כבר קרה לנו שנפלנו על קפה שהרגיש דליל מדי, לא במכונה של דלונגי. קפה עם אחלה קרמה, טעם וניחוחות של קפה כמעט כמו במכונות מקצועניות ממש של בתי קפה. גם החלב יוצא טוב, הרבה יותר טוב ממכונות אחרות עם מיכל וצינורית. בעוד במכונות דומות לא פעם הקצף יצא בועתי, כאן הקצף סמיך ומפנק. אלמנט חזק נוסף הוא האפשרות לשנות את את עוצמת הטחינה. אם הקפה לא יוצא כמו שאתם אוהבים, שחקו עם כמה דק הוא נטחן. יותר דק, יותר חזק.
החולשה של המכונה מגיעה בעיצוב, מה שנקרא הנדסת אנוש. המכונה מנקה עצמה, כלומר עושה שטיפה פנימית בכל פעם שמדליקים אותה. מאוד מועיל לטעם הקפה, אבל פסולת הקפה יורדת למיכל שיושב על המגש שאוסף את המים החמים שיוצאים בכל שטיפה שכזו. לכן, המגש מתמלא מאוד מהר וצריך לרוקן אותו הרבה. מכיוון שמיכל הפסולת ממש עליו, ההוצאה קשה ופסולת קפה נשפכת לא פעם יחד עם מים. מיכל המים של המכונה לא מהגדולים, וצריך למלא אותו יותר מאחרות.
המכונה מתקררת די מהר כך שאם עברו עשר דקות מהקפה האחרון שהכנתם, תצטרכו להדליק ולחכות כמה דקות טובות. המחיר יותר יקר ממכונות מסוימות שכבר בדקנו, ודומה לכאלו שגאות ביצירת כוס קפה אישית, כשאצל זו של דלונגי עד כה הקפה הכי טעים שיצא לנו לטעום.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.