החשש מחובת הריחוק החברתי חוזר? מניית חברת מאטצ' גרופ (Match Group), הבעלים של למעלה מ-45 חברות היכרויות שונות, ביניהן טינדר ו-OkCupid הפופולריות, נפלה בכ-10% בשבוע המסחר שעבר. מה הוביל לירידה ואילו מניות נוספות בלטו בבורסות העולם בשבוע האחרון?
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
היכרות בטינדר
היכרות בטינדר
אפליקציית ההיכרויות טינדר
(צילום: Shutterstock)
ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה ברחבי העולם מובילה לא מעט מדינות, ביניהן גם ישראל, להחזיר לתוקף כמה ממגבלות הקורונה - בראשן מגבלות על התקהלות ואף חששות מסגרים נוספים.
ההשפעה האדירה של הנגיף לא דילגה גם על שוק ההון ובין הנפגעות היו כאמור חברת מאטצ' גרופ. מניית החברה (MTCH) נפלה בשבוע האחרון ב-9.48% ועומדת כיום על 145.79 דולר - כ-15% פחות ממחיר השיא אליו הגיעה בחודש פברואר האחרון. זאת, בין היתר בשל החשש מהגבלות נוספות שלא יאפשרו דייטים פיזיים, לצד דו"חות החברה לרבעון האחרון שהעידו על מחיר מניה ותחזית הכנסות שהיו נמוכים מהצפוי.
יחד עם זאת, עדיין מדובר במחיר גבוה ב-37% ממחיר המניה בעת הנפקת החברה בחודש יולי 2020 והתרחבות החברה לרשתות חברתיות המתבססות על קשרים שאינם רומנטיים, עם רכישת חברת הייפרקונקט (Hyperconnect) הדרום קוריאנית, צפויה לתמוך עוד במחיר המניה.

האינטרנט ממשיך להשפיע על השוק: רובינהוד מזנקת

ובגזרת המרוויחות: רובינהוד (Robinhood), פלטפורמה אמריקנית למסחר בשוק ההון, זינקה השבוע ב-53%. זאת, לאחר שרשמה עלייה של 58% מהנפקתה בנאסד"ק לפני כשבועיים. שווי החברה עומד כעת על כ-46 מיליארד דולר.
העלייה של המניה (HOOD) נרשמה ברקע אחת התופעות המעניינות המתרחשות בשוק ההון בשנה האחרונה - עלייתן של "מניות מם" (Meme Stock). מדובר במניות שעלו או שצנחו במהירות רבה בשל שיח ער סביבן ברשתות החברתיות, בראשן טוויטר ורדדיט. בין הדוגמאות הבולטות לכך בחודשים האחרונים היו חברת משחקי הוידיאו גיימסטופ - שזינקה בתחילת השנה במאות אחוזים, רשת בתי הקולנוע AMC ונוקיה.
במקביל, השקעה גדולה בחברה מצד קרנות ענק ומשקיעים מוכרים כדוגמת קטי וודס, סייעו לזינוק של המניה השבוע, לאחר שבימים הראשונים לאחר הנפקתה לא הצליחה להתרומם. מנגד, הרשות לניירות ערך האמריקנית הציגה ביקורות שונות בנוגע לפרקטיקות המסחר של האפליקציה - אשר עלולות להעיב על צמיחתה בעתיד.
בתוך כך, מניה נוספת שבלטה במיוחד בשבוע האחרון הייתה של חברת ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט. המניה (VSCO) זינקה ב-29% בשבוע המסחר הקודם. זאת, ברקע היפרדות החברה מחברת האם - L Brands.
3 צפייה בגלריה
ויקטוריה סיקרט
ויקטוריה סיקרט
ויקטוריה סיקרט
(צילום: shutterstock)
החברה הדגישה מינוי הנהלה חדשה, רובו נשי, לצד מינוי שגרירות מותג מתחום היופי, הספרות והמשפט. לפי ההערכות, הפרדת VSCO מחברת האם צפויה לאפשר עלייה ניכרת בערכה ברקע צוות ההנהלה החזק, פעילות רחבה במגוון ערוצים ישירים מחוץ לחנויות הפיזיות, שרשרת אספקה מקומית, מותג מוכר וגיוס עקבי של לקוחות חדשות.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עשויה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.