עונת הדו"חות ממשיכה לתוך חודש אוגוסט וחברות רבות צפויות להצהיר כמה הרוויחו או הפסידו ברבעון השני של 2021. בין המדווחות בשבוע שעבר היו פייסבוק, שהציגה זינוק של 101% ברווח הנקי; מיקרוסופט, עם עלייה של 21% בהכנסות ואלפבית, חברת האם של גוגל, שעלתה גם היא מעל לציפיות והקפיצה את הכנסותיה מפרסום בכמעט 70%.
אולם, יש גם חברות שאיכזבו בדו"חות - ועם האכזבה הגיעה הנפילה. רגע לפני פתיחת שבוע המסחר החדש: מי היו המניות המובילות בשבוע האחרון בבורסות העולם?
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
4 צפייה בגלריה
עובדת במחסני אמזון
עובדת במחסני אמזון
עובדת במחסני אמזון
(צילום: AFP)
אמזון (Amazon), ענקית הטכנולוגיה והמסחר המקוון, דיווחה בסוף השבוע שעבר על תוצאות מעורבות: החברה אומנם עקפה את התחזית עם רווח נקי של 15.12 דולר למניה, אולם פיספסה את הצפי כאשר דיווחה על הכנסות של 113.1 מיליארד דולר ברבעון השני, כשני מיליארד דולר פחות מהמצופה.
בתוך כך, מניית החברה (AMZN) רשמה ירידה של 9.42% בשבוע המסחר שחלף. התוצאות מיוחסות בין היתר להתמתנות בשוק הקניות אונליין עם פתיחת המשק בשל מבצע החיסונים העולמי נגד נגיף הקורונה.
במקביל, אמזון סיפקה תחזית נמוכה גם לרבעון הבא: החברה צופה הכנסות של 106 עד 112 מיליארד דולר, המשקפות צמיחה של 10%-16% בהשוואה לרבעון השלישי של 2020, נמוך מ-119 מיליארד דולר שהעריכו האנליסטים. מנגד, ענף שירותי הענן של החברה, AWS, המשיך להציג צמיחה מרשימה של 37% בתוצאות - מגמה שצפויה להימשך להערכת החברה, ברקע למדיניות העבודה והלימודים ההיברידית.
גם ענקית התשלומים פייפאל (PayPal) דיווחה בשבוע שעבר על הכנסותיה לרבעון השני של השנה - רשמה עלייה של 17% בהיקף ההכנסות לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
4 צפייה בגלריה
פייפאל
פייפאל
פייפאל
(צילום: shutterstock)
אולם לצד זאת, בלטו לשלילה בדו"חות ירידה בתזרים המזומנים של החברה ואף בקצב גיוס המנויים החדשים לפלטפורמה. זאת, ביחד עם ציפיות נמוכות יחסית של 6.25-6.15 מיליארד דולר בסוף הרבעון הבא לעומת 6.44 מיליארד שחזו האנליסטים, הובילו את המניה (PYPL) לירידה של כ-11% בשבוע המסחר שעבר.

הממשל הסיני ממשיך ללחוץ

הלחץ הסיני ממשיך - והנפגעת הפעם: מייטואן (Meituan), קמעונאית האונליין מהמובילות במדינה. החברה, המדווחת כיום על למעלה ממיליון שליחים פעילים מדי יום - חלקם בהעסקה ישירה וחלקם במשרה חלקית על בסיס עמלה, הושפעה קשות מההכרזה האחרונה של רשות המנהל והרגולציה הסינית. לפי ההחלטה, תחול חובה להעסקה הוגנת של שליחים העובדים כפרילנסרים, הכוללת בין השאר העלאה בשכר, כיסוי ביטוחי מלא והשתתפות בהוצאות במהלך העבודה.
4 צפייה בגלריה
מייטואן
מייטואן
שליחים של מייטואן בסין
(צילום: shutterstock)
לפי הערכות, התקנות החדשות צפויות להגדיל באופן משמעותי את הוצאות ההעסקה של החברה. מניית החברה (3690 HK), הנסחרת בבורסת הונג קונג, נפלה בכ-17% בשבוע המסחר האחרון.
ואם כל זה לא מספיק, הממשל הסיני זימן את כל ענקיות האינטרנט המקומיות כדי לוודא שהן עומדות בתקנות אבטחת המידע החדשות שהונפקו לאחרונה, כהמשך ישיר לעליית המדרגה ברגולציה המקומית בשבועות האחרונים.

ויש כאלה שדווקא הפתיעו לטובה

עוד בלטה השבוע במסחר בחו"ל: ענקית החומרה AMD, המתמחה בייצור מעבדים גרפיים ושבבים, דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי, הכוללות עלייה של כמעט 250% בשולי הרווח. בתוך כך, זינקה המנייה ב-15% בשבוע המסחר האחרון והשלימה עלייה של 37% ב-12 החודשים האחרונים. ברקע: עלייה דו-ספרתית במכירות המעבדים הגרפיים ומעבדים למחשב וצמיחה של כ-360% במכירת המעבדים לקונסולות משחקים.
וגם: מניית אטלסיאן (TEAM), חברה אוסטרלית המפתחת תוכנות ארגוניות לניהול פרויקטים, מעקב משימות, פיתוח ושירותי תמיכה, רשמה בשבוע שעבר זינוק של 20% והגיעה לשיא של כל הזמנים. ברקע: המשך העברת לקוחות לפתרונות מבוססי ענן ותוצאות טובות מהותית מהצפי לרבעון השני.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עשויה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים, ושמוליק קרפף, אנליסט ניירות ערך זרים בבנק לאומי.