בכירים ברשויות הבריאות של האיחוד האירופי דיווחו כי נמצאו 266 מקרים מאומתים ועוד 58 מקרים חשודים של אנשים שנדבקו בסלמונלה לאחר שאכלו ביצי שוקולד. המקרים דווחו ב-14 מדינות באירופה, בארה"ב ובקנדה ומרבית החולים הם ילדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן דיווח כי 86.3% מהחולים היו בני 10 או פחות ו-41.3% מהמקרים המוכרים באירופה הסתיימו באישפוז בבתי חולים. עד כה לא דווח על מתים מההתפרצות הנוכחית.
1 צפייה בגלריה
ביצי קינדר
ביצי קינדר
ביצי קינדר
באיחוד האירופי עדיין חושדים כי המקור לזיהום הוא מפעל שוקולד בלגי. לטענתם, סגירת המפעל בחודש שעבר והריקול (איסוף יזום) עליו הכריזו ברחבי העולם "צמצמו את החשש להידבקות, אולם עדיין עלולים להתגלות מקרים חדשים בשל חיי המדף הארוכים של המוצרים והאפשרות כי חלקם כבר נמצאים בבתי הצרכנים".
כאמור, בחודש אפריל האחרון מספר מדינות באיחוד דיווחו כי חברת פררו (Ferrero) האיטלקית ביצעה ריקול של חלק משוקולד הקינדר שהיא מייצרת בשל חשש כי קיים קשר בין השוקולד להתפרצות הסלמונלה שנרשמה ברחבי העולם בשבועות האחרונים.
מתוך 81 מקרי סלמונלה מאומתים שנמצאו בדגימות שנלקחו ממפעל השוקולד הבלגי בחודשים דצמבר וינואר האחרונים, 10 מהם כללו שני זנים שנכון להיום אין להם טיפול תרופתי יעיל. הדגימות נלקחו מחומרי גלם וממוצרים מוגמרים, אולם בחומרי הגלם שמספקת חברה איטלקית אחרת לא נמצאו מקרי סלמונלה חיוביים.
עוד טענו באיחוד כי "בהתבסס על ההוכחות שיש בידינו כעת, לא אותרו מקרי סלמונלה מאומתים שמקורם במפעלים נוספים".