המשטרה ורשות המיסים עיקלו אתמול (ג'), במסגרת פעילות מבצעית, עשרים רכבים של חייבים וסרבני תשלום קנסות בערים: טייבה, רהט ובירושלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת המאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, וכן לחיזוק המשילות וההרתעה, פעלו משטרת ישראל ורשות המיסים במספר מקומות ברחבי הארץ כנגד חייבים וסרבני תשלום קנסות.
2 צפייה בגלריה
עיקול רכב
עיקול רכב
כלי רכב שעוקלו במהלך המבצע
(צילום: דוברות רשות המיסים)
בטייבה פעלו אמש שוטרי תחנת טייבה ואנשי היחידה לאכיפת הגבייה (הוצל"פ) של רשות המיסים בחובות מס הכנסה, מיסוי מקרקעין ומע"מ. הכוחות פשטו במהלך הלילה על בתיהם של חייבים ועיקלו רכבים בבעלותם. במהלך הפעילות עוקלו 13 רכבים.
בירושלים פעלו אנשי היחידה על בסיס מידע מודיעיני שאפשר להם לאתר שני חייבים מחוץ לביתם ולעקל את רכביהם. ברהט פעלו אנשי היחידה יחד עם שוטרי תחנת רהט ומג"ב ועיקלו 5 רכבים של חייבים.
2 צפייה בגלריה
עיקול רכב
עיקול רכב
כלי רכב שעוקל
(צילום: דוברות רשות המיסים)

רשות המיסים:"מעלה הילוך באכיפה"

בחודש שעבר, פשיטה של חוקרי רשות המיסים הביאה לעיקול עשרות רכבי יוקרה ועשרות מיליוני שקלים במבצע מע"מ ארצי, כחלק מהגברת הפעילות שלה במאבק בהון השחור ובסרבני המס. במסגרת המבצע, נגבו עשרות מיליוני שקלים ועוקלו 47 רכבים, ביניהם גם רכבי יוקרה.
אחד מאותם רכבי יוקרה היה בכפר עראבה. הכוחות הגיעו לבעל חוב של למעלה מ-200 אלף שקל, שם חנה רכב מסוג ב.מ.וו. כאשר החלו בפעולת העיקול, בעל החוב איים וניסה למנוע בגופו מהכוחות לקחת את הרכב. בהמשך הגיעו שכנים שחסמו ברכביהם את רכבו של החייב על מנת למנוע את עיקולו, ובמקביל הגיע גם אחיו של החייב עם מוט ברזל, איים על הכוחות, תלש את מספר הרישוי של הרכב ונרגע רק כשהגיעו ניידות משטרה נוספות. לבסוף, לאחר כשעתיים, הרכב עוקל והועלה לגרר.
גם בקריית אתא סירב בעל חוב למסור את רכבו. הסיבה - עליו להקפיץ את נכדיו לגן. לאחר שהסבר זה לא התקבל, הציג מצג שווא לפיו מדובר ברכב נכה, אך משהתבקש להציג תו נכה לרכב, שינה לפתע את גרסתו וטען כי מדובר ברכב רגיל. הרכב עוקל.
מרשות המיסים נמסר אז כי "בימים אלה מעלה הרשות הילוך במאבקה בהון השחור ובמסגרת זו צפויות בתקופה הקרובה פעולות אכיפה מוגברות בכל רחבי הארץ ובכלל זה פעולות חקירה, ביקורות בבתי עסק, מבצעי גבייה נגד חייבי מס ועוד. זאת, במטרה להביא לגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל המס בקרב האזרחים".