הבנק המרכזי של סין הוריד היום (שני) את הריבית לטווח בינוני בצעד מפתיע כדי לעודד את הביקושים. זאת בעקבות האטה בלתי צפויה של הכלכלה במדינה בחודש יולי, שנבעה מפגיעה בפעילות המפעלים והקמעונאות בשל מדיניות אפס הדבקות בנגיף הקורונה של בייג'ינג ומשבר מתמשך בשוק הנדל"ן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי הנתונים, התפוקה התעשייתית גדלה ב-3.8% ביולי לעומת שנה קודם לכן, אבל רשמה האטה בהשוואה לקצב שנתי של 3.9% ביוני. התחזיות היו לקצב של 4.6%.
1 צפייה בגלריה
האטה במכירות הקמעונאיות. סין
האטה במכירות הקמעונאיות. סין
האטה במכירות הקמעונאיות. סין
(צילום: shutterstock)
המכירות הקמעונאיות, שחזרו לצמוח ביוני, עלו ב-2.7% בלבד לעומת שנה שעברה, לעומת צמיחה של 3.1% ביוני. התחזיות היו לצמיחה של 5%.
"נתוני יולי מצביעים על כך שההתאוששות שלאחר הסגרים נבלמה, כשהדחיפה החד-פעמית מהפתיחה המחודשת התפוגגה והמחאות נגד תשלום המשכנתאות גררו הידרדרות מחודשת במגזר הנכסים", אמר לרויטרס ג'וליאן אוונס-פריצ'רד, כלכלן בקפיטל אקונומיקס.
כלכלת סין ניצלה בקושי מהתכווצות ברבעון השני, שנגרמה בין היתר עקב סגירת המרכז המסחרי של שנגחאי ומיתון מעמיק בשוק הנדל"ן. עם זאת, עדיין ישנם סיכונים רבים שכן ערים סיניות רבות, כולל מוקדי ייצור ואתרי תיירות פופולריים, הטילו סגרים ביולי לאחר שנמצאו התפרצויות של אומיקרון.
בתגובה לנתונים הודיע הבנק המרכזי של סין על הורדת שערי ריביות מפתח בשוק: הריבית לטווח הבינוני של שנה הורדה ב-0.1% ל-2.75% וריבית ה-REPO להלוואות חוזרות בין בנקים קוצצה גם היא ב-0.1% ל-2%. לא מדובר עדיין בהורדת הריבית המרכזית של סין העומדת כיום על 3.7%, אך נראה כי בכוונת הבנק להוריד גם את שיעור הריבית הזה בהמשך החודש.