14 מנהלים בכירים בשופרסל יקבלו אופציות בשווי 25 מיליון שקל. זאת, בנוסף ליו"ר שופרסל, איציק אברכהן, שקיבל במסגרת העסקתו מחדש כיו"ר חבילת אופציות בשווי 10 מיליון שקל על פני ארבע שנים (בנוסף לשכר שנתי בעלות 2.3 מיליון שקל) ולמנכ"ל הרשת החדש, אורי וטרמן, שיקבל גם הוא אופציות בשווי 4.2 מיליון שקל על פני ארבע שנים. בסך הכל חילקה שופרסל לבכיריה, כולל היו"ר והמנכ"ל, אופציות בהיקף של 40 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מחיר המימוש של האופציות לבכירים (סמנכ"לים ומנהלי פעילויות) גבוה ב-5% ממחירן כיום בבורסה.זאת, לאחר שמניית שופרסל ירדה מתחילתה שנה ב-15%, בין שאר בגלל ירידה של 30% ברווח הנקי של הרשת ברבעון שני של 2022.
1 צפייה בגלריה
שופרסל
שופרסל
שופרסל
(צילום: עמית שעל)
על מנת ליהנות מהאופציות שניתנו להם במנות לאורך ארבע שנים (המהוות 2.11% מהון המניות של שופרסל), על בכירי הרשת לקוות כי המניה תעלה ביותר מ-5% עד זמן המימוש שלהן ובכך יוכלו ליהנות מהפער בין מחירה כיום למחירה בעת מימוש האופציה.
מאז פרישתו של אברכרהן מתפקיד המנכ"ל ועד לחזרתו מחדש כיו"ר סבלה שופרסל מנטישה של בכירים שחלקם הגדול עבר למתחרה, יינות ביתן, שבעליה החדשים קבוצת אלקטרה החליפה את ההנהלה הקודמת והציעה שכר גבוה יותר לבכירים.
תוכנית האופציות הנוכחית, שכאמור מתפרסת על פני ארבע שנים, נועדה בין השאר כדי "לקשור את מנהליה של שופרסל לרשת לאורך זמן", כך לפי הרשת.
במקביל, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, מיד לאחר החגים תחל שופרסל בתוכנית התייעלות שכוללת סגירה של עשרות סניפים ופיטורים של כ-100 עובדים, במטרה לשפר את ביצועיה.