מחאת הפסטה עבדה אבל כלל מכירות אסם לא נפגעו, כך עולה מנתוני קופות ברשתות השיווק. לפי קמעונאים, מכירות פסטה אסם צנחו ב-20% בשבוע שעבר לעומת שבוע ממוצע, כשהירידה במכירות הפסטה תתמתן השבוע לפי הצפי לכ-10%.
קמעונאי סיפר ל-ynet: "יש מבצעים על פסטה של אסם כל הזמן, אבל צרכנים בהחלט פונים לפסטה זולה יותר".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
פסטה אסם
פסטה אסם
פסטה אסם 6.90-5.90 שקלים ליחידה
(צילום: מירב קריסטל)
ניתן לראות הבדלי מחיר משמעותיים על המדף, אם כי לעיתים יש גם הבדלים באיכות. למשל, ביוחננוף, בשיא המחאה, היה מבצע על פסטה אסם 4 ב-19 שקל, ובמדף סמוך: פסטה מטורקיה 4 ב-11 שקל.
למרות זאת, כלל מכירות אסם לא נפגעו. קמעונאי נוסף אמר ל-ynet: "אסם זה גוף ענק עם 30 קטגוריות. יש קטגוריות שעולות במכירות ומכסות את הירידה. בין היתר יש עלייה במכירות אסם בחטיפים מלוחים, קרקרים ודגני בוקר נסטלה".
2 צפייה בגלריה
פסטה אסם
פסטה אסם
פסטה שופרסל תוצרת איטליה 3.90 שקלים ליחידה
(צילום: מירב קריסטל)
אסם כזכור הודיעה בסוף השבוע האחרון כי ביטלה את העלאת המחירים על מוצריה, לאחר לחץ ציבורי כבד ואף מחאה צרכנית עקב הודעתה על ההתייקרויות. יומיים לפני הביטול הסופי של ההעלאות המחירים, הודיעה אסם שהיא תדחה אותם בשלושה חודשים והן יישקלו שוב לאחר פסח.
יום לפני כן, החברה עוד טענה שהיא לא יכולה לעצור את עליות המחירים במציאות הנוכחית, ומנכ"ל החברה, אבי בן אסייאג, כתב כי "רק עסקת חבילה שבה כל הגורמים הרלוונטיים נכנסים תחת האלונקה, תוכל לסייע לפתרון הבעיה". לבסוף, כאמור, החברה החליטה לבטל את ההתייקרויות.
אסם תכננה לייקר את כל מוצריה למעט מטרנה ב-1 בפברואר. בין יתר המוצרים שהיו אמורים להתייקר, אפשר למצוא את פסטה אסם, טייסטרס צ'ויס, סלטי צבר, מוצרי טבעול, פתיתים, רטבים, במבה, ביסלי ומוצרי אסם רבים נוספים.
יצויין כי גם לפני כשלוש שנים דחתה אסם העלאת מחירים של 4.5% בנסיבות דומות, לאחר שהנהלת החברה ניהלה שיחות עם שר האוצר דאז, משה כחלון.