מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: סודהסטרים ART. המחיר: 399 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אין על סודה. באמת. יש טענות שזה משקה של זקנים אבל אם ככה אז איזה כיף להזדקן. הקשיבו לי אתם הצעירים השותים מים או רחמנא ליצלן משקה מוגז ממותק - שתו סודה. כל שלוק כל כך יותר מרווה והבועות עושות כיף בפה. זה שדרוג לשתייה בלי להוסיף קלוריות או רעלים. ובהקשר זה, סודהסטרים יוצאת עם סדרת מכשירים חדשה. בדקנו.
1 צפייה בגלריה
סודהסטרים ART
סודהסטרים ART
סודהסטרים ART
(צילום: סודהסטרים)

נתחיל מהעיצוב. יש סיבה למה קוראים לדגם ART. לעניות דעתי הלא ממש מבינה בעיצוב, מדובר במכשיר הסודה היפה ביותר מאז הסיפולוקס. אם עד כה המכשירים היו מין דבר אפור שדחקנו לצד המטבח כי הם יעילים אך לא ממש יפים, המכשיר החדש הוא ממש PIECE כמו שאומרים המבינים. צבעים פסטליים רכים, פסי מתכת עדינים ולא משתלטים וידית הגזה בסטייל רטרו, שנותנת תחושת קיוסק של פעם, כמו בימים שסודה הייתה המשקה מספר אחת, או מקסימום, אם רצית מתוק, הוספת סירופ וקראת לזה גזוז.

החיסרון הראשון של סודהסטרים הוא הצורך להשתמש אך ורק בבקבוק הייעודי שלהם. כבר ניסיתי לשים סתם בקבוק ולנסות להגיז אותו בעדינות. לא עובד. נדרש הבקבוק של סודהסטרים שממש נאטם בפתח וכך הגזים אינם בורחים או משפריצים. זה לא שהבקבוק יקר או מכוער, אבל כה מתסכל אם איכשהו אתה לא מוצא אותו ומחליט לוותר על סודה כי אין בקבוק. כי אז מה, נשתה מים? אכזבה גדולה. בנוסף, אם יש לכם בקבוקים ישנים, הם לא יתאימו במכשיר החדש.
בדגמים האחרונים סודהסטרים שיפרו משמעותית את הכנסת הבקבוק. לא עוד סיבוב בזוית לא הגיונית. פשוט שמים הבקבוק כך שצינור הגז במרכזו, דוחפים למקום וזהו, הכל נעול וחתום. גם ההוצאה פשוטה - פשוט מושכים את כל הראש שיוצא ב-45 מעלות ומאפשר הוצאה נוחה.
הידית המגניבה מאפשרת שליטה מוחלטת על כמה גז תרצו. בדגם הקודם שהיה לי היו רק שלוש אפשרויות גיזוז - חלש, בינוני וגבוה. אבל מה אם מישהו אוהב ככה בין לבין? או שאוהב ממש המון המון בועות? במכשיר החדש אתם שולטים בכמות הבועות. תוכלו להוריד את הידית לשתי שניות ואז עוד שתי שניות ועוד. לא עד אין קץ כי כשיהיו יותר מדי בועות המים יתחילו לצאת, אבל בהחלט הגעתי לרמה של גיזוז גבוה ממש, ואני טיפוס של גיזוז גבוה.
כמו כל מכשירי הסודהסטרים גם פה יש בלון גז גדול וייחודי להם. בלון הגז נכנס בקלי קלות בדחיפה פשוטה. כמו הבקבוק זהו בלון גז מזן חדש. אם כבר יש לכם בלון גז מסודהסטרים ישן, הוא לא יתאים. בנוסף כל העסק של החלפת הבלונים בסופרים בהחלט מעצבן. המון פעמים שכחתי לקחת את הבלון איתי, שלא לדבר על הפעמים שבסופר פשוט לא היו בלונים, והנה נתקענו בלי סודה. יש לחברה שירות משלוחים של בלונים עד הבית אבל עלות המשלוח גורמת לזה להיות שווה רק כשלוקחים כמה בלונים יחד ועדיין לא הגעתי למצב שאשמור ארבעה בלונים לשימוש עתידי.
חיפוש קצר של מכשירי סודה אחרים גילה שסודהסטרים בעיקר מתחרים עם עצמם או מול בקבוקי ליטר וחצי של סודה. מבחינת מחיר, לוקח זמן למכשיר להיות שווה יותר משישיית בקבוקים של המשקה הזול ביותר בשוק, מצד שני לא תצטרכו לסחוב שישיות וגם, מכיוון שבקבוק סודהסטרים הוא רב פעמי, לא תזרקו פלסטיק לפח ובכך תעזרו לעולם.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.