מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: Cross 600 אליפטיקל מגנטי מבית המותג 2VO. המחיר: 2,490-2,990 שקל. ניתן להשיג ברשת אנרג'ים, וואלה שופס, טרקלין חשמל ואצל המשווקים המורשים.
מכשיר מוזר האליפטיקל ויותר מהכל מעידה על כך הגדרתו כשהומצא ב-1995: "מסייע לדפוס תנועה מועדף של הרגליים באמצעות שימוש בדוושות". מהו אותו דפוס תנועה? לא ידוע. מה שכן, הוא שורף יותר קלוריות מהליכון. הקרוס 600 הוא מגנטי ואינו דורש חיבור לחשמל. בדקנו.
1 צפייה בגלריה
Cross 600 אליפטיקל מגנטי מבית המותג 2VO
Cross 600 אליפטיקל מגנטי מבית המותג 2VO
Cross 600 אליפטיקל מגנטי מבית המותג 2VO
(צילום: יח"צ)

יש מחלוקת על יעילות האליפטיקל. יש המצדדים בו בטענה שהוא שורף יותר קלוריות בפחות זמן, שהתנועה שלו מחטבת רגליים ואגן תחתון, שהוא מצוין לסיבולת לב ריאה, כאשר בשילוב עם מוטות הידיים גם החלק העליון מתחזק, ושהוא טוב במיוחד לבעלי פרקים פגומים, מכיוון שכפות הרגליים אינן עוזבות את הדוושות בזמן האימון, בניגוד לריצה, הזעזוע והלחץ העלולים להזיק למפרקים ולגוף פוחתים באופן משמעותי.
מנגד יש הטוענים שאין שום דבר טבעי בתנועה שלו - משהו בין ריצה לרכיבה על אופניים - ולכן הוא פחות יעיל לחיזוק שרירים מריצה או קפיצה, למשל.
אני מצאתי אותו עדיף על הליכון. איכשהו התנועה גורמת לזמן לעבור עליו יותר מהר, הקלוריות שנשרפות מהר משמעותיות מאוד למתאמן והשרירים בהחלט עשו עבודה. מצד שני, אחרי 20 דקות עליו אני מפורק. הרבה יותר מהליכון.
הקרוס 600 עובד על מנוע בעל התנגדות מגנטית, כך שאינו צריך חיבור לחשמל. גודלו של המכשיר אינו מהקטנים: אורך 150 ס"מ, רוחב 64 ס"מ וגובה 164 ס"מ, אבל בהחלט אינו מסיבי מדי. הוסיפו לזה את שני הגלגלים בתחתית המכשיר ויש לכם מכשיר שניתן לנייד בקלות ולהניח איפה שתרצו/ איפה שאפשר.
התנועה על הדוושות חלקה והן בעלות אחיזה נוחה. הן ניתנות לכיוונון לשני מצבים לפי נוחות המתאמן. גם ידיות הידיים נוחות ונעימות למגע ומגיבות היטב לתנועת הרגליים. במרכז המכשיר שני מוטות יציבים ועליהם מד הדופק. מעבר למדידת הדופק הם מצוינים לאותם רגעים שההתפרקות חזקה ורק תרצו להישען. התנועה של כל החלקים שקטה מאוד ולא מפריעה אף לאדם הישן בחדר.
את התנגדות הדוושות ניתן לכוונן בדרגות של 1-8, כך שככל שהרמה גבוהה יותר תתאמצו יותר, וכן, גם תשרפו יותר קלוריות.
אלמנט משמעותי הוא יכולת הנשיאה של הקרוס 600 - הוא חזק ויכול לשאת משקל של עד 150 קילוגרם.
מסך הלד של הקרוס 600 מציג את כל הנתונים שנדרשים לכם: מהירות התנועה, קלוריות שנשרפו, מרחק שעשיתם, דופק ואפילו כמה שומן גוף שרפתם. ניתן לתזמן מראש אימונים שונים לפי פרמטרים שונים שתרצו להגיע אליהם: זמן ריצה, כמות קלוריות לשרוף, גובה דופק ועוד.
מעבר להעלאת רמת ההתנגדות אין כאן שינויים שתוכלו לעשות בתנועת המכשיר. אין יצירת שיפוע שידמה עלייה, או שינוי בכח שדורשות ידיות הידיים. בנוסף אין שום אלמנט אינטראקטיבי, כלומר מסך שיכול להתחבר לטלפון או אפילו פתח לאוזניות. יש מקום לשים טלפון אם תרצו לשמוע מוזיקה או לצפות במשהו, אך הצורה שלו מוזרה - מין שקע עמוק שכשמניחים בו הטלפון שליש מהמסך מוסתר. אנחנו שמנו מגביה בתוך השקע כדי לצפות במשהו בזמן האימון.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.