מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מטהר אוויר ZEPTAR. המחיר: 4,800 שקל.
זוהי תקופה קשה לאלרגנים. חילופי העונות מביאים איתם התעטשויות ועיניים אדומות. תוסיפו לזה את זיהום האויר שיש תמיד בכל מקום, ומטהר אוויר הוא דבר נצרך מאוד, אם כי מעטים מאיתנו אשכרה רוכשים אחד. המטהר של ZEPTAR הוא מהגדולים, ויכול לנקות אוןיר מבית שלם. בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מטהר אוויר Zeptar
מטהר אוויר Zeptar
מטהר אוויר Zeptar
(יח"צ)
אז מה עושה מטהר אוויר? סירקולציה של אוויר דרך פילטרים, שמנקים את האוויר לפני שהוא יוצא שוב החוצה. למטהר של זפטר יש חמישה פילטרים:
1. לוכד חלקיקים גדולים דוגמת אבק ושערות.
2. אנטיבקטריאלי הלוכד בקטריות הגדולות ממיקרון, חלקיקי אבק קטנקטנים ואבקת צמחים.
3. מחסל חלקיקי טבק ואבק מזעריים, חיידקים ועובש.
4. אנטי אלרגני לבקטריות וחלקיקי גורמי אלרגיה.
5. מחסל ריחות.
קשה מאוד לבחון האם כל הפילטרים עובדים. ישנם מטהרי אוויר עם אפליקציות שמודדים לך האוויר לפני ואחרי, אבל אלא אם אתם חיים בתוך מפעל, קשה יהיה ממש לדעת. עם זאת, ניטרול הריחות מאוד מורגש. המטהר הושם במטבח אחרי שנשרף שם אוכל ותוך כ-20 דקות כל הריח שהיה שם נעלם.
בנוסף, הפעלנו המטהר בבית בערב חזק של עיטושים והם בהחלט נחלשו. כאשר שמנו אותו בחדר הילדים, התקפת שיעול מסיבית פסקה. שכשבאנו לנקות הפילטר שתופס חלקיקי אבק, ראינו שבהחלט נתפס שם אבק ושערות. הניקוי שלו, אגב, קל ופשוט. כמו פילטר מזגן.
המטהר גדול במיוחד, בטח ביחס למטהרים אחרים בשוק, אך גודלו נועד לטיהור גדול יותר. בעוד מטהרים רבים מנקים רק חדר, המטהר של זפטר יכול לנקות 120 מטר, שזה גודל של דירה שלמה. מה שכן, אם תרצו טיהור טוב תצטרכו לסגור חלונות. זה לא קריטי כי חילוף האוויר מתבצע בעזרת המטהר, וזה גם הגיוני כי אחרת המטהר נלחם באוויר שמגיע מבחוץ כל הזמן.
בהיותו כה גדול הוא לא מהסוג שתולים על הקיר, כך שהוא בהחלט תופס מקום. מצד שני, הוא נייד. אפשר לשים אותו בחדר הילדים כדי שיירדמו ואז להעביר לחדר השינה של ההורים. משתמשים דיווח על שיפור משמעותי בשינה שלהם בעקבות שימוש בו, אז הגיוני שתרצו להעביר. הוא שקט מאוד בדרגות הניקוי הנמוכות, ורועש מאוד בגבוהות. כדי לנקות את הבית אין באמת צורך ברמות הגבוהות (אלא אם אתם בניו מקסיקו הכה מזוהמת, למשל).
המטהר עצמו יוצר בעיה: כאשר מכבים האורות בלילה הוא מבין שנגמר היום ומכבה עצמו אחרי כמה זמן. כדי למנוע זאת אפשר להעביר אותו למצב RHYTHM שנע בין הרמות, אבל אז, כאמור, כשהוא מגיע לרמות הגבוהות יש רעש רציני. אנחנו פתרנו אותו על ידי הפעלה קבועה ברמה שתיים לכל הלילה. המכשיר מגיע עם שלט, אך ניתן לשלוט בו גם דרך המטהר עצמו. עם זאת, חיסרון נוסף הוא שהכפתורים על המכשיר ועל השלט אינם מוארים ובלילה לא תראו על מה לוחצים.
המחיר של המטהר גבוה ביחס לאחרים, אך למי שרוצה לטהר את כל הבית זה בהחלט משתלם יותר מאשר מטהר קטן יותר בכל חדר. החברה ממליצה עליו כמטהר לגני ילדים, למשל, ואני חייב להסכים. אלו חדרים של חלל אחד גדול ובשבילם הוא מושלם.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.